Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1076 ggr
Naaathaaa
0

Förstoppning

Vad har i för "knep" när era kaniner har förstoppning?? =)

Sotis
0

Ingen av mina kanier har inte fått förstoppning nån gång.

ciss
0

Inte mina heller, så jag vet inte.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

Ingen av mina kaniner har haft förstoppning.

huldisen
0

Motioner den. och se till att den dricker mycket vatten.

Bejja
0

Ren ananasjuice :D vid lättare kan du ge ljummet dricksvatten. Min kanin har haft det o jag gav anansjuice och hon blev bättre (:

KajsaM
0

Hampus hade det och då ringde vi vet. och hon sa att vi skulle ge Jordnötsolja, pyttelite morgon och kväll. Och det hjälpte. Även Motion och hö!

Naaathaaa
0

Oki, tack för alla tips? =D

pandabjorn
0

ska man ge grönsker eller nåt? Eller är det bara hö som gäller?

[chriistina]
0

annanasjuice, parafinolja och massor av Motion. Det är viktigast tycker jag. Att man håller igång dem, de sätter fart på magen.
Har ju en kanin här hemma som alltid haft problem med magen, men att tvinga han röra sig hjälper mycket.
Sen morotspure, son man ger till bebisar, funkar också. Det hjälper magen att komma igång.

denisesalomonsson
0

Ni som skriver: mina har itne haft det så jag vet inte.

tycker jag är onödigt, då det finns en tråd om just detta att det bara är onödigt det hjälpper ju inte trådskaparen nåt. Ville bara påminna ^^

Tina-A
0

#10: Det var nästan ett år sedan :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

pandabjorn
0

Kan man ge annansjuicen som finns i konservburkar med annansbitar?

[chriistina]
0

#12 Nej, den är ofta dränk i socker.

denisesalomonsson
0

#11 jaha, men det gäller väl fortf? :)

galaxens
0

ingen av mina kaniner har haft det. så vet ej ;)

Noa-Nisse
0

vad är det för annanas då? om det inte är den konserverade? var vanlig juce är ju också proppad med socker?

jag har hört att man ska ge sparris, iallafall til hundar, men det är kanske svårt att ge kaniner det? om man inte krossar det och ger det i spruta?

Medarbetare på Hundar.ifokus

Perso
0

Ingen av mina kaniner har haft det så jag vet inte!! :/ Skulle annars säga:) Lessen för att jag inte kunde hjälpa! :P

Sirocco
0

Hur märker man att en kanin har förstoppning da??

Kramar / Julia (=

KvirrZ
0

Kotten blev förstoppad för en vecka sen ungefär, jag gav honom olja som jag sprutade in i munnen, ett tag senare kom magen igång igen :)

- Mvh Emma

[Wera]
0

Hur ser man om kaninen har fått förstoppning typ.. blir det inge bajs i buren då elr :S Mumin har diarré nu, så jag ger henne bara hö..

Frida-H
0

Hade en kanin för ett år sedan som hade akut förstoppning. Parafinolja med spruta, magmassage och tvångsmotion fungerade för oss. Man ska inte trycka i för mycket vatten/olja för om det är totalt stopp lägger det sig bara ovanför och fyller upp.

#16 Sparris ska man ge om djuret ätit någonting vasst föremål. Har inte hört att det ska vara bra mot förstoppning, men det kanske det också är.

#20 Min tös var jättehängig en morgon, kom inte och hälsade och satt hopkurad i buren. Ville inte äta eller röra på sig. Bytte genast på buren och såg då att hon inte bajsade. Sedan satt jag hela dagen och masserade och pysslade. Under natten kom magen igång igen. Hon var dock rejält sliten i ett par dagar efteråt.

Sirocco
0

#21 tack då vet jag det alltid bra att ha det i hjärnan.

Kramar / Julia (=

Noa-Nisse
0

#21, jaaa just det! jag blandade ihop det med förstoppning. tack ;P

Medarbetare på Hundar.ifokus

johanna_loveAnimals93
0

Motion! Min Belle har haft förstoppning. Hon åt inte, satt bara och tittade på mig i ett hörn av buren med öronen lätt hängande framåt. Efter att ha frågat här inne på Kif tog jag ut henne i selen, och därefter började bete sig normalt igen och åt som hon skulle. :)