Bergsäters Albin
Bergsäters Albin
Han föddes den 20 Maj i en kull av fem ungar, dock var han den enda överlevande. Lev. klar är han från och med den 15 Juli.
Kön: Hane
Ras: Hermelin/Dvärgvädur
Färg: Svart
Ögonfärg: Brun
Temperament: Albin är en kanin med spring i benen. I alla fall de dagar då han får maskrosblad. Han älskar att springa runt i buren och göra små hemliga gångar i höet. Han var väldigt tidig enligt mig att komma upp på sitthyllan. Det är numera hans favorit plats. Förutom sitthyllan så älskar han sin mamma. Ibland så kan han springa efter henne hur länge som helst och tigga för mat. Och vinnaren är oftast han. Annars så gillar han att hoppa upp i ens knä. Om man har en stor tjocktröja ska han också självklart in i den och mysa.
Moder: Hans mor heter Skoghems Nowa. Hon är av rasen Hermelin och är viltgrå. Albins temperament kommer nog mkt från hans mamma. Hon har mycket spring i benen och kan lätt hoppa över kompostgallret. När hon väl har gjort det är det nästan omöjligt att få tag på henne igen. Nowa är renrasig och har stamtavla.
Fader: Hans far heter Gucci. Gucci är en isabella färgad dvärgvädur. Gucci är väldigt olik Nowa. Han är den typen av kanin som gillar att kela och springa lös på tomten. Ofta brukar jag kalla honom för Ferdinand då de är väldigt lika i sättet. Gucci har härstamningsbevis.
Övrigt: Det är viktigt för mig att Albin kommer till ett bra hem. Jag väljer själv ut köparen och om det inte är ngn som passar får han mer än gärna stanna här hos mig. Om du vill ha mera info om Albin är det bara att fråga på. Priset för Albin blir 300-400 kr.

**
Bergsäters Albin**
Flera bilder kan fås vid intresse!

**fin :)
**Är dock inte intresserad.. har inte platts..

#2 Tack, Skulle gärna behålla honom själv men har heller inte plats. :/

Putt

Han är 4 veckor imorgon :)

Puttar igen :) Jag ska lägga in nya bilder snart

Putt Putt för min fina Albin!

#8 Ja men det förstår man du har ju nyss fått hem din lilla Naiomi, stavas det så? :)

Albin har växt till sig rejält på de här tre dagarna men är fortfarande som en liten boll i kroppen. :)

Någon som är intresserad? :) Transport skulle nog kunna fixas.
Sööt :) Och lycka till
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#12 Tack det behövs! :)
Han kommer nog komma till ett fint hem så sööt som han är :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Putt putt för sötisen :)

#14 Ja det hoppas jag! :)
#15 Tack!

Vad liten & Söt (:

#17 Ja det är han :) Mamma vill så gärna behålla honom men jag har förbjudit henne. Haha
#18 vrf vill inte du behålla han då :D ?

Nu har det visat sig att Albin är en Albina alltså en Hona!
Några fler som kanske är intresserade nu? Haha
Söker även efter nya namn till Henne. Om ni kan ngt på japanska eller så blir jag super glad! Eller om ni vet någon bra ordbok.

#19 Platsbrist.
#20 Namn på japanska ;) Kiiro kanske? Egentligen är det ett han namn.
www.berggrenskaniner.se.nu finns japanska namn på "Kaningården" sedan neråt mot planerade kullar :)

#22 Tack :)
Nu har Albin ett nytt namn och heter
numera Lykke Li efter sångaren. Hon kommer
att kallas för Li. Är det ngn intresserad av lilla Li?

Det börjar verkligen krisa här nu med lilla Lii.
Om jag inte får något hem snart så måste hon till ett omplaceringshem. Ush! Jag vill ju att hon ska komma till ett riktigt hem eller vad man kan säga :( :/
putt
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

vart bor du någonstans?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

#26 Jag bor i Stockholm, men transport till de
flesta ställen kan fixas.
Kanske skulle vara bra med en ny bild för ev intresserade…?
Lyckla till!

Putt för min fina lilla tjej! :)
Hon fick idag även pröva att vara med halv syrran
Tyra och det funkade super. Hon verkar har ärvt hennes pappas godhet, haha.