Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 1698 ggr
aliciia
0

OT ? - vad för kamera?

Vad har ni för kanmera och skriv gjärna vad som är bra och dåligt med den och unigefär vad den kostar :D

Tack i förhand

emmsaaan
0

Finns en tråd som heter "Tips på systemkamera?".

aliciia
0

hittar inte

emmsaaan
0

"OT - tips? på systemkamera?" hette den visst… ;)

aliciia
0

skriv gjärna ändå.. bra me lite nytt ^^

emmsaaan
0

Jag har ingen bra kamera alls ^^ Vill däremot köpa en Nikon D40 eller en Canon eos 400D

aliciia
0

ok, skall kanske köpa canon eos 400d eller nikon d40 ^^

Kaninhopparn
0

jag har en Lumix (panasonic) den har typ 6mpx och den är ganska så bra, eller ja börja lära mej. men den kostar ca 1500;- men ska snart få en systemkamra!

aliciia
0

ingen annan me kamera (: ?

aliciia
0

själv har jag en samsung och en canon

malinroth
0

Jag har en Pentax Optio WPi men den är lite festskadat så den används bara på fest och vid bad nuförtiden :) Den är vattentät så man kan fota när man är och badar och så även under vatten så det är riktigt kul :) Man vågar ju inte gärna ta med sig en vanlig kamera på ett äventyrsbad tex :P

Sen har jag en Samsung NV15 kompaktkmera med lite olika roliga funktioner :)

Så har jag en Nikon D40X :) Min favorit såklart :P Hinner inte ens fota nästan så mycket som jag skulle velat men ja… Jag är väldigt nöjd med den iaf :)

Moonstrike
0

Jag har en Sony. Den är bra. Men jag vill ha en Nikon D40x :)

Essen
0

Olympus FE-115 och det finns inget som är bra med den. Den drar batterier som f******n vilket gör att du bara kan ta 3 kort med den och sen är batterierna tömda, fotar inte när man vill att den ska fota. Helt enkelt skitkamera!. =D

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nikon D80
Grym kamera! Otroligt bra kvalité och prestanda! Jätteskön att fota med.
Gav 16 000 för den.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

aliciia
0

#13 hört att den är bra.. men har inte råd :/

twinnie
0

Har en Nikon D40 som jag fullkomligen älskar <3 Fotar extremt bra bilder! Kärlek <3

aliciia
0

#15 älskar dina bilder :)

Men det är nog bara för myran är så söt <3 :)

PRO_Anders
0

Jag har en Nikon D50 som jag haft i några år nu, kostade runt 10.000:- då…kanonkamera.

Lizzan
0

Jag har en Canon PowerShot A550 men jag sparar för fullt till min Nikon D40, kommer att ha råd om någon vecka bara :D

[Kaninfluff]
0

Jag har, precis som #17, en Nikon D50 <3 Fast min kostade bara runt 7.000 med ett 135 mm objektiv.

annaforsgren
0

jag har en Panasonic lumix TZ3- fotar jättebra bilder när det är ljust ute:)

den kostade ca 4000 med minneskort

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Zvintos
0

Har en Avant DC632 (digitalkamera).
Jättebra bilder när man är ute och det är ljust.
Annars inga bra bilder.
Kostar iofs bara drygt 1000kr.
Gav 1300kr med minneskort.

Vill ha en ny kamera, system.
Men sen ska man ju ha råd med en sådan också.

BuNNaj
0

Ska köpa en Nikon d40 i december ;)

Tixy
0

Jag har två kameror, en kompakt och en system, båda digitala.

Den kompakta, Olympus mju 410, har jag haft i cirka 1½ år. Visst, den är väl helt okej för att vara kompakt, men uppfyller inte alls mina krav inom foto. Så numera använder jag den om jag inte orkar släpa på den andra, eller inte har mycket plats eller så. Får plats i fickan (även på tajta jeans :D)..
Dock måste man läsa igenom manualen både en och två gånger innan man börjar använda den, vilket jag kan erkänna att jag inte gjorde. :)
Har ingen aning om vad den kostade, då jag fick den i födelsedagspresent (woho!), men jag kan tänka mig att det var runt 3 tusen. Däremot är den ute ur sortimentet nu.

Sedan systemkameran, Canon EOS 300D, fick jag förra julen, och har alltså haft den knappt ett år. Dock har jag "umgåtts" med den tidigare, då det är min äldsta brors förra kamera, då han har köpt upp sig till Canon EOS 400D, och snäll som han är så fick jag 300D'n. Självklart med tre minneskort (128+256*2) och kitobjektiv (18-55, vidvinkel).
Kan ju säga att jag med den här kameran pluggade igenom manualen så jag i princip kunde den utantill innan jag började använda den riktigt.
Vad jag vet så finns den inte i sortiment längre, men om man kollar på tex blocket så kan man nog hitta den.
Priset bör ha legat runt 7-8, men jag vet inte säkert. ^^

Slänger med en bild tagen med systemkameran, och självklart märkt då vi har tjuvar här på KIF. ^__^'

sputtnick_plexus
0

#23: Så snygga :)

mimmi.k
0

Nikon D1, kostar ny ca. 33 000 vad jag har läst. Den är jätte bra! Dock har jag ingen blixt så jag kan fota när det är mörkt.

Bilden är suddig, det är för att det speglar sig! :P

Feliciaa
0

En D40 som jag fick igår, så har inte testat så mycket än men hört att den e super :)

ciss
0

Har en Nikon D40 med kitobjektiv :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lizzan
0

Har en Nikon D40 som jag ääälskar <3

BlackTear
0

Har en Nikon coolpix L10, digitalkamera. Den är helt okej, inte direkt en proffskamera men passar bra för nybörjare. Kostade 1500 spänn
Har även en Kodak systemkamera (kommer inte ihåg märke) som är superbra, kmr inte ihåg pris.

Katter3
0

Har en Nikon D50, system. Gillar den skarpt. Köpte den med ett objektiv, batteri, minneskort, kameraväska och lite till för 8000 kronor. Sedan har jag en kompakt kamera, en Sony Cyber-shot DCS-W55, som kostade ca 3000 kronor.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Majsbecka
0

Jag har en Nikon D40 som jag tycker är ganska perfekt för mig :) Nybörjare med system så är den här jättelätt att förstå sig på med bländare, ISO och allt :) Dock blir objektiven lite dyrare, men det får man leva med ^^, Lätt, liten och smidig! :D

SmulanSunny
0

Har ingen men tänker köpa den här

senna
0

har en nikon d40 med kitobjektivet. älskar den. <3
fotar jättebra bilder! :D

Kristall
0

Jag har en Panasonic DMC-FZ7 långzoom-digitalkamera som jag är jättenöjd med! Fick den i oktober -07 så jag har inte haft den så länge, men har redan tagit många hundra bilder med den x]

Den är en superbra utekamera och tar bra foton även inomhus. Den har 12x optisk zoom så man kommer ganska nära motiven när man fotar, och så kommer man ju ännu närmre med digitaliska zoomen så den är bra att fota till exempel fåglar med också.
Jag har fått bra bilder av olika slag med den, har fotat allt från blommor till fyrverkerier med bra resultat. Den har många inställningar och är lätt att förstå sig på. Har t.o.m. ett "Simple Mode" så att man lättare förstår sig på den i början. Kan inte komma på ngt dåligt med den egentligen..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

eveluss
0

Jag har en canon a560, jag köpte den för ungefär 1500 kr men nu är den sänkt till 1000 kr tror jag. Den tar värkligen superbra kort och mändger med funktioner. Dessutom är den liten och snygg. Jag älskar den värkligen! :) Bra och smidig om man inte är ute efter en systemkamera! :)

Royel-seeds
0

Jag har två olika digitalkameror- båda av märket Canon - dom funkar perfekt! Har även en systemkamera Canon 400D Den är super o funkar i alla lägen! tar lite tid att lära sig allt. men så är det ju nästan alltid när man skaffar nya prylar! den kostade ca 10 000 utan minneskort!

På bilden min underbara Glory - fotad med system!

Copyright på bilden! var vänlig att respektera detta!

Mickis1994
0

Canon Ixus 55 (digital) och lånar pappas kamera (ibland) Canon Eos 350D (system digital)

Köp Canon ? Det finns en serie som heter EOS dem som jag tycker är bra för "nybörjare" är 350D, 400D och kanske 450D har inte hört talas så mycket om den eftersom den är ganska ny. Om du ska köpa en ny så köp inte Canon Eos 400D nu, för om man några månader då kanske jag snackar två tre så kanske inte det finns objektiv och sånt tillbebör till den. Så när man köper en systemkamera så bör man satsa på den nyaste, för att vara säker på att det finns tillbehör. Jag skulle köpa två objektiv till på en gång. Såg nått program, på dicevery eller hur det stavas Att när man köper en kamera  och  efter ett år (oftast) så finns inga tillbehör till kameren. x) Fast 400D har ju funnits ett bra tag :D
hihi Det blev en lång text XD

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0

Glömde säga att Powershot ska va bra, dem nyare :D alltså typ canon powershot 9s eller vad dem heter >< :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

teddykaniner
0

Har en sony Cybershot camera

Med vänlig hälsning,
Jenny

jees94
0

har en nikon d40x med kitobjektiv och ett teleobjektiv :D

Sashhi
0

Jag har Canon EOS 400D, med standardobjektiv. Fast ska få ett teleobjektiv så jag kan åka ut och fota travhästar. <'3

Not your mom, not your milk.

emmsaaan
0

har en Canon eos 400D men vill hellre ha en Nikon D40. Den är snyggare (A).

Jennie104
0

En samsung S630 men sparar till en system

Frihetens
0

Nikon D40 med kitobjektiv + teleobjektiv :)

Kristall
0

Har ju redan skrivit om min kamera i #34, men just nu har jag bara kompakten, en Olympus FE-100, att fota med då långzoomaren gick sönder. Men ska be om en ny kamera då garantin fortfarande gäller. "/
Bifogar en bild fotad med kompakten ^^ :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jojsan
0

#45 jättevacker bild! Man får "frostig känsla" av den :)

Taci
0

Jag har en Canon EOS400D med kitobjektivet 15-88 till. En mkt bra kamera, men man kunde ju haft ett bättre objektiv ;P Tänk på att det till 95% är fotografen som gör bilden, o inte kameran, bara :)

amandaho
0

Jag har en Canon EOS 400D,
jag tycker den fungerar bra, jag gillar den (:

Naaathaaa
0

Jag har en Canon. Det är en blandning mellan system o kompaktkamera. Helt underbar är den och tar superbilder enligt mig. Om man vet hur man ska göra.

Den kostade väl cirka 4000 men med minneskort blev det 6000

DreamerOf
0

det spelar väl ingen roll om det blir flera trådar? blir så himla arg på alla som säger "det finns redan en sån här tråd" ;@ *gaaah*

[Caaassie]
0

Jag har en Nikon D60, jättebra kamera!

Sashhi
0

Canon EOS 400D, kitobj. + 55-250 mm:ers. <3 LÖÖVAR DEN, vill ha Vemsans obj. x)

Not your mom, not your milk.

J-Parnebo
0

jag har en nikon d-40(systemkamera) och en samsung Digimax S800(digitalkamera)

Båda är mkt bra kameror :)

Naaathaaa
0

En Nikon D40 fick jag igår.
Pris; 5400 kr.

Än så länge har den fungerat bra, men är inte så bra på den ännu.

Lendsi
0

Jag har en Samsung S630 6 Mp, Hyfsat bra kamera, men ska köpa en systemkamera istället. :)

Emma-lundqv
0

Jag har en canon eos 350d, med två objektiv. Funkar bra för det jag använder den till, dvs. mestadels hästar (hoppning, dressyr och utställning). Skickar med en av de senaste bilderna jag fotat :)

Sirocco
0

Jag har en olympus Fe-170

Den har 6 meegapixel 3 x optical zoom 6.4 cm lcd

Just nu så har jag inte haft chansen att lära mig den eller fota så mkt för den är typ sönder och drar hur mkt batteri som helst inget direkt att tipsa omSkrattande

Kramar / Julia (=

Sirocco
0

Men fotona blir ändå väldigt hyfsade!

Kramar / Julia (=

Deco
0

Vi har två digitalkameror. En gammal Minolta digitalkamera på 4 megapixel som har gjort sitt för länge sen och en alldeles sprillans ny, köpt i dag. Den nyinköpta är en Olympus x-835 med 8 megapixel, bildstabilisator, facerecognision och säkert nåt mer spännande *ler*

Hur den är att fota med kan jag inte svara på ännu men jag tror att den passar oss och vårat syfte med kameran (att dokumentera minnen) alldeles utmärkt.

Olympus x-835

Siggen
0

*pinsamt* Har sämsta kameran, slår vad om det.. Canon Powershot A430.. Det går att fota, men jag stör mig på att jag vill ha en systemkamera o då blir allt knas.. Hmm.. Den SÄLJS tom inte längre.. Fick den i födelsedagspresent förra året (mars).. Jaja, bättre än ingen^^ Är glad att jag fick den, för det har gjort mitt fotointresse ännu större och lite så :) Men nu försöker jag på något mystiskt ofungerande vis spara till en system, GUD vad de ser sköna ut att fota med! :)

Mvh Sigrid

denisesalomonsson
0

Själv har jag en Nikon D60 med kitobjektivet + ett 70-200 mm som jag får hem snart :) älskar den <3

Emma_B
0

Har en blå Olympus Camera.. Med 8 megapixel tror jag. Problemet med den är det blixtrarna är så starka ibland så det blir ofta inte som det är i värkligheten, men ibland kan den ta extremt bra bilder! Den kostade typ 2000? (Fick den när jag fyllde år)