Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1516 ggr
repekka94
0

Kaniner sökes :'(

Säker kaniner eftersom 2 är borta nu :'( och eiyra är redan jätte ledsen och letar efter sina kompisar :(

Nästan allt kan vara intressant letar en hopphane (vuxen), en belgisk jätte hane lr hona spelar ingen roll, och en hermelin hona/hane

Taci
0

Det är inte meningen att det ska låta elakt på något sätt det här, men ska du verkligen ha kaniner när så många blir tagna av era eller grannens hundar?

Viljans
0

#1 Håller med dig.

Det kanske inte är bra, då dör ju ännu fler? :/

FijaahM
0

Anmäl ägaren till hunden och så att ägaren håller koll på sin hund!  Och sen när det verkar vara lungt (att inte hunden kommer mer) så kan du köpa nya. Så inte dom nya också bli tagna.

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Fnyan
0

#1 & #2 Rebecca ska inte ha ute kaninerna nåmer i Lainio (där vart dom blev tagna) Efter allt detta tragiska, bara under uppsyn, så de är nog ingen fara om hon skaffar mer kaniner plus att hon bara är där i lainio på sommrarna å hon åker hem därifrån hit till vittangi snart å då är ju inte den där grannens hund där + att dom ju ska avliva den hund som dom har som åxå var med på "kanin&hund storyn"  Bara så ni vet :)

Eller hur Bekka? :P

Silenos
0

Jag har en 1årig Dvärgkaninhane som söker nytt hem pga osämja i flocken. Han är pigg och glad, kan kanske passa som hoppkanin.

Jag har också en kull kaninungar födda 1/7. Mamma är Belgisk Jätte, Pappa Dvärgvädur. De blir ganska stora.

repekka94
0

har eiyra inne i snicker bon nu

ursäkta mig men det låter som 1 och 2 försöker få mig att inte ha nå kaniner är det mitt fel att grannen är en galen same? :@

Taci
0

#6, nej om dina kaniner fortsätter att bli dödade, så tycker jag faktiskt inte du bör ha dina kaniner där. Även fast det inte är ditt fel.

Clariiz
0

#7; Håller med dig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tarkie
0

#7 Håller med dig också..

repekka94
0

#7 vadå ska jag måsta flytta för min grannes skull? never! dödar hellere hunden än flyttar detta är det finaste stället på jorden och ska inte få förstöras av en fuuuul hund!Skrikandes

emms
0

#10 Ähh det är ju inte hundens fel… -.-

Emma

Taci
0

#10, nej jag har väl aldrig påstått att du ska flytta. Sa bara att jag inte tycker du ska ha kaniner där, när dom blir dödade bara, det är ganska orättvist mot djuren. Isf får du väl ha innekaniner eller något, om det inte kan lösas på något annat sätt.

O så är det inte direkt hundens fel.

repekka94
0

Ok så om era kaniner blivit dödade skulle inte ni brytt er ni skulle bara säga ähh det var ju inte hundens fel och sen tycka om hunden? Förvånad nästan så man blir ledsen igen assåGråter

Taci
0

#13, du kan iaf konsten att förvränga saker ^^

Var har jag nånsin sagt att jag inte skulle bry mig om mina kaniner blev dödare!? Var?

Nej, jag skulle inte skylla på hunden, jag skulle skylla på ägaren. Men självklart skulle jag inte va speciellt förtjust i hunden, men jag skulle aldrig se det som hundens fel, faktiskt.

Lans
0

#13 hade de kommit hundar och fått upp mina kaninburar å dödat mina kaniner, hade jag aldrig i livet haft dom ute! :s   Att jag sen inte skulle gillat hunden som gjort det är en annan sak.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Riqueza
0

MEN HERREGUD!! Kan ni sluta hacka på varann? Klart som fan att hon är ledsen, det är inte hundens fel. Men till er som inte har med samer att göra så kan jag tala om att samer får PRECIS som de vill här. De är ju "ursprungsbefolkningen". Det är ingen som helst idé att anmäla en same. Inget händer. Kan ni nu sluta tjaffsa och istället skriva om ni har en kanin till salu?!

Taci
0

#16, Ursäkta för att man föreslår en polisanmälan, jag är inte insatt i varenda folkslag som finns i världen.

O vadå "Klart som fan att hon är ledsen". Ja, vem har sagt att hon inte är det? Det har väl aldrig varit tal om, vi har väl alla beklagat sorgen!

repekka94
0

#16 tack! det måste kommit från guud asså ^^)

Riqueza
0

#17 jag tycker du ska sluta med ditt snack :) Du hetsar upp dig precis som att det enda du vill är att tjaffsa. Och hon säger ju att hon inte kan polisanmäla eftersom det inte hjälper. Och om du inte är insatt i det så ska du kanske inte yttra dig?

STOD det någonstans att jag sa att du inte tror att hon är ledsen? Du söker ju bara efter saker att missförstå, varför känner du dig så träffad? för det är det jag antar att du gör.

Sluta nu med detta trams, båda två.

Och repekka94, jag förstår precis hur du har det. Samer är INTE lätta att tas med. Finns samer där min pv bor som skjuter lösa hundvalpar, när de inte ens är i närheten av deras renar.

repekka94
0

#17 polis anmälan och att jag inte ska ha kaniner ute fast det är ute kaniner och att jag inte får vara sur på hunden

emms
0

#20 kaniner är inte "utekaniner" eller "innekaniner" de kan vara både och ju :) man kan ju vänja dem :)

Emma

Taci
0

#19, haha, oh herregud.. ^^ Hetsar upp mig? Nej, men jag blir irriterad när TS förvränger det jag skriver osv.

Och när har jag yttrat mig om SAMER? Jag skrev att jag inte vet nånting om samer, betyder det då att jag inte kan ha nån åsikt om allt detta för det? För att han råkar vara same? Jag har aldrig sagt att jag vet något om samer.

Söker jag efter saker att missförstå? Du vet inget om mig så då kanske inte du ska yttra dig?

Tycker du kan sluta med ditt eget trams, lika gärna.

Over and out :)

repekka94
0

#21 avisst och medan man vänjer dem tar han död på dom jätte kul asså!Obestämd

Riqueza
0

#17 du kanske ska pröva ha lås på burarna? Ordentliga lås, typ hänglås lr liknande :)

#21 så sant så sant :) Dock kan det ju vara svårt att ha kaniner inne för en del ;P

emms
0

#23 :/ men om man köper dem när det är som varmast eller på sommaren så behöver man inte vänja dem :)

Emma

sofijans
0

skulle vara ganska skoj och bygga en 100% hundsäker bur, typ sätta skithårt galler och allt. Men det är väl säkrast och ha dom inne i en lada eller liknande så hunden inte kan skrämma upp dom.

repekka94
0

#22 oj blev du sur för att hon inte verkar vara på din sida eller? Har du bara skIIIIIIt att skriva låt bli att skriva då . du vet inte vilken situation vi är i och bryr dig säkert inte om att kaninerna och alla andra djur har dött för hans renar! du tycker väll säker det är bra så "dom slipper plågas hos den där djur plågaren" FlörtFörvånad snat eller ? nu kommer du försöka skriva nått smart eller? ska skika han till dig så ska vi se hur många kaniner du har kvar innan julen högst en asså kan jag satsa 1000 spänn på asså!

Kan nån annan som har en kanin till SALU skriva ISTÄLLET NU?

Riqueza
0

22, Självklart får man ha en åsikt. Men om hon förklarar hur det ligger till så kan du ju bara acceptera det istället för att fortsätta denna onödiga diskussion. Jag UPPFATTAR det som att du missförstått det som skrivits här.

Och jag tramsar inte, jag försökte bara få slut på tjaffset. Tycker det är fullkommligt onödigt när tråden inte handlar om grannen utan om att hon söker nya kaniner.

Och jag beskrev hur samer beter sig, och att de inte är så lätta att handskas med. Repekka94 kanske inte beter sig på bästa sätt tillbaka men det är inte vad tråden handlar om. Jag skulle tex inte skjuta hål i någons fönster för att "ge igen". Blir bara en ond cirkel.

Men som sagt, samer är besvärliga ibland (gäller givetvis inte alla). Nu föreslår jag att vi slutar här, du kan pma mig ifall du har något mer du vill diskutera.

Jag är INTE ute efter att tjafsa. Tycker inte att kif är rätta stället att tjafsa på.

repekka94
0

#26 har hon i snickerboden nu men asså om ett tag släpper han väll in hunden dit =O

Taci
0

#27, tack för att du hotar att döda mina kaniner.

Tänkte inte skriva mer i denna tråd, men fy fan! Hota med att skicka hem nån till mig för att döda mina kaniner. Du borde blivit avstängd för länge sen, men det verkar inte va nån som bryr sig om hur du beter dig, o vad du skrivit till mig många gånger. Du hotar mig inte en gång till kan jag bara säga.

Vet att jag kommer få tillsägelser också för att inte hållt mig till tråden, men något annat klagomål från crew tar jag då icke ^^

Riqueza
0

#30 tror inte det var menat som ett hot. Hon menar troligen bara att du skulle förstå om du var i hennes sits :)

Taci
0

#31, hon skrev att hon Ska skicka honom till mig, o så får vi se hur många kaniner jag har kvar. Det är ett hot. Påstå inget annat.

Orkar inte hålla på här längre nu, kommer ingen vart ändå, mer än att jag blir mer o mer sugen på att avsluta mitt medlemsskap.

Riqueza
0

#32 jag pmar dig.

Taci
0

#33, PM fungerar inte för mig.

repekka94
0

#32 assååå försökte ju bara förklara hur det känns där ser du ju hur sur man blir asså håller ju på att kokar över av ilska och ja det finns inga ord för det asså HAT rent HAT mot han

Riqueza
0

Okej. Får väl se om du får det sen :) Skrev hursomhelst i stortsett bara att vi ska dra ett streck över det här. Det är så mycket roligare när man kommer överens :) Är säker på att du, precis som jag, bara menar väl. Tycker absolut inte att du ska avsluta ditt medlemsskap för detta. Hoppas iaf på att vi ska komma bra överens i framtiden :)

ElinLi
0

Ärligt talat så tycker jag inte repekka94 ska ha kaniner om hon vet att hon har en same till granne som har en hund som endå dödar dom .. det e som att bara köpa en kanin och samtidigt veta att man får ha den i typ 1 vecka sedan blir man tvungen att köpa en ny pga av att den andra oxå blev dödad , om du nu ska köpa en ny så tycker jag du ska informera uppfödaren om detta så hon får veta att detta kan ske!

Silenos
0

Märklig tråd. Trådstartaren söker kaniner. Jag har svarat med vad jag kan erbjuda. Trådstartaren visar dock inget intresse för detta, all energi går åt till att bråka med varandra. Oseriöst.

Riqueza
0

#37 Men ska repekka94 inte få ha kaniner för att hon har en störd granne? Däremot så tycker jag inte att hon ska ha dem ute.

repekka94
0

har inte ute nå mer sills jag har skaffat inbrotts säkra burar med el nät runt dom =/ håller på att bygger nu =)

viraa
0

repekka94 #38 hade en kanin till salu. :)

repekka94
0

¤41 jag vet men har redan hittat kaniner

en vuxen belgiskjätte hona henix mamma 1 år 200 kr

1 vit blåögd hermelin hane vuxen 200 kr ?

2 hopp kaniner båda i elit klass 600 kr

Riqueza
0

då kanske denna tråd kan låsas?

repekka94
0

jopp

lill-jarven
0

Du skriver, om din granne:
"ska skika han till dig så ska vi se hur många kaniner du har kvar innan julen högst en asså kan jag satsa 1000 spänn på asså!

Kan nån annan som har en kanin till SALU skriva ISTÄLLET NU"

Vem tror du vill sälja en kanin till dig om den garanterat kommer vara död innan jul? Hallå?!

repekka94
0

#45 guud så iriterande jag har skrivit nu 3 JÄVLA GÅNGER att det var för att visa vilken sits man är i efter som hon inte verkade fatta de!

[Niike]
0

Låser tråden eftersom den inte är aktuell längre.

lill-jarven
0

ja men du är ju i den sitsen!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer