Kanin upphittad!
Hej!
Idag den 31 juli hittade jag en kanin i mitt närområde. Det ser ut att vara en hermelinkorsning, madagaskarfärgad, kanske brunzobel, vet ej. Det är en hona och hon är antaligen dräktig.
Jag efterlyser hennes ägare samt tips? på vad jag kan göra. Jag har tänkt sätta upp lappar lite varstans och göra mitt bästa för att hitta hennes ägare.
Om ingen dyker upp tar jag henne till en veterinär och kollar så att hon är frisk, därefter får jag försöka sälja henne. Jag oroar mig dock för hennes ungar, om pappan är en vildkanin kommer ungarna kräva mycket tid. Om jag inte hittar någon som kan hjälpa mig då så blir jag tvugnen att avliva ungarna.
Hon hittades i Skåne, Ängelholm, Skälderviken. Jag hade gärna velat höra om det finns folk som kan ställa upp ifall jag inte hittar hennes ägare.
Håll tummarna för henne!
(Har ingen bild ännu)
Oj :o Lycka till!
Jag skall till Ängelholm på söndag, på ridläger.

Åh, Sällt av dej att ta hand om henne. Lycka till mej henne!
Nä du sätter upp lappar så skriv vart hon är upphittad och fås tillbaks bot beskrivning. Lägger man ut bild är det risk att få svar från folk som påstår sig vara ägaren, men bara ser möjligheten till en gratis kanin.

Väldigt söt var hon iaf. Jag hoppas verkligen att ägaren här av sig ;/
Skit söt ;D
Men vad ska du göra med ungarna? :/

#10 jag hoppas att ägaren hör av sig inom kort, så att den kan ta hand om både kaninen och ungarna.
Om det inte blir så finns det två möjligheter:
1: Honan har blivit parad av en tamkanin, då kan jag lämna iväg dem till en djuraffär eller sälja till privatperson när dem är åtta veckor, och då också sälja kaninhonan. Alternativt finns det någon godhjärtad person som tar hand om både kaninen och kaninungarna.
2: Honan har blivit parad av en vildkanin. Vildkaninungar kräver mycket omvårdand för att bli tama. Jag vet inte om jag kan ge dem den omvårdnaden. Då kan jag antingen avliva alla ungar och sedan sälja honan, eller aviliva alla utom en och lägga ner mkt tid på att få den tam, eller så finns det en vänskaplig själ som kan ta hand om kaninen och vildkaninungarna.
Madagaskar är hon.
Jag tycker du ska avliva ungarna om ingen hör av sig..
Jag tycker du ska behålla ungarna å försöka ge dom ett hem eller till en djuraffär.
Bara för att ungarna inte var planerade å farsan e okänd förtjänar dom inte att dö. Dock om det e en vild kanin pappa så kanske du borde avliva (e inte så inne på vildkaniner korsad med tam kaniner)
Jag tycker du ska behålla ungarna å försöka ge dom ett hem eller till en djuraffär.
Bara för att ungarna inte var planerade å farsan e okänd förtjänar dom inte att dö. Dock om det e en vild kanin pappa så kanske du borde avliva (e inte så inne på vildkaniner korsad med tam kaniner)
Hoppas det blir bra hör av dig när det händer.
Kramar / Julia (=

"14 jag tycker verkligen inte att ungarna förtjänar att dö. Men om jag ska ta hand om en massa ungar kommer andra saker bli lidande. Saker som i min värld betyder mer. Skola t.ex. eller de andra kaninernas skötsel. Jag hoppas verkligen inte att du har fått intrycket av att jag är en hjärtlös typ som inte tycker att kaninungarn förtjänar att leva. Men ibland måste man ta tuffa beslut.
Såhära, gör det du måste göra.
Bra att du tog hem den :)
Ifall ägaren inte hör av sig tycker jag att du ska avliva ungarna, dom kan ju bära på vilken sjukdom,bettfel som helst.. :(
Jag tycker du ska vliva ungarna omhon är parad med en vildhare, men behållaen kanin unge och göra den tam. så iaf mamman får behålla en kanin unge.
berätta hur de går.

Nu har hon kommit hem till sina rätta ägare! Och ännu har hon inte fått några ungar, så sagan fick ett lyckligt slut trots allt :)