Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 561 ggr
Rafflan
0

Svara snabbt!

1. Stämmer det att jag kan sätt in honan till hanen när som helst å sen hoppas på att hon e villig?

Ska para mina löwen tös till vintern/våren ;)

2. Hur mkt måste jag som utställare göra med kaninen på utsällningen?

Vill ställa ut 23-24 aug i örebro. Men går även sista året där så jag kan måste hjälpa till på skolan å kan inte vara på utställnings området hela tiden.

3. Hur kan man se om kaninen har kvalster?

Asså vet att dom kliar mkt. Men kan man tex kolla i pälsbotten, ser man dom då eller? Alltså om det är i ett tidigt stadie ;)

SVARA SNABBT TACK :D

aliciia
0

rätta mej om jag har fel ;

1. Honan skall in till hanen, ja ^^

3. Luskam tror jag man kan använda :)

Rafflan
0

#1 Tack :D

Någon som vet 2:an?

Zvintos
0

1. Stämmer det att jag kan sätt in honan till hanen när som helst å sen hoppas på att hon e villig?

Det låter som en mindre bra idé. Är honan inte villig men hanen är det, finns risken att hon ger sig på honom i sina försök att få honom att sluta. Håll koll på hennes kön istället, för att se när hon är brunstig (och förhoppningsvis villig). Könet blir mer röd-aktigt då. Sen föredrar jag att ha bägge två på en neutral plats, men det är jag det. =)

Rafflan
0

asså, jag lyckas aldrig märka om mina honor e brunstiga men jag hörde att hon kunde bli brunstig av att vara nära hanen :S

Klart jag ska försöka köra på en neutral plats ingen garanti, men ska se om jag kan få en tom box att ha dom i ;)

Rafflan
0

putt putt

någon som vet 2:an?

Rafflan
0

putt putt

Rafflan
0

putt putt

Ingen som vet 2:an?

[Wera]
0

#7 Du måste inte göra något med din kanin på utställningen, mer att se till att den har vatten. Jag brukar iaf. gå iväg och ta t.ex. och kika runt bland butikerna som finns i närheten, brukar inte göra något alls.

Rafflan
0

Okey, så det är att checka in den å checka ute den efter utställning + å kolla till att den mår bra?

[Wera]
0

#9 Brukar inte göra så mkt mer nej.. mer än att kolla resultaten XP

Rafflan
0

okey, då jag nog anmäla mig å ställa ut i örebro (första gången jag ställer ut kanin, nervöst :S ;D)