Pälslös på öronen..?
Jag har märkt tidigare att Nao kliar sig på öronen hela tiden och nu för någon minut sedan märkte jag att hon har tappat hår på öronen. Just där öronen börjar vid öronroten (heter det så?)… Hon har också små tovor i pälsen (hon är korthårig) men jag har hört att om man handmatar kaninungar så får de "ful" päls, stämmer det?
Kanske kan fota öronen också senare…
Vet någon vad det kan bero på att hon har tappat päls? Kanske för att hon kliat sig men i så fall varför har hon kliat sig så mycket…?
Är hon ute ? Min dvv, som bor ute håller på att klia bort all päls på öronen, eftersom hon stör sig så mkt på myggen.
Not your mom, not your milk.
#1 Nej, hon bor inne i mitt rum där i alla fall inte jag har märkt av några mygg alls…
Hon är fortfarande pälslös på öronen och lite småtovig…
Hon blev 5 veckor i söndags och söndagkväll vägrade hon äta mer mjölk… Hon har vägrat sen dess, hon äter pellets, hö och grönsaker bra, och vatten. Ska jag sluta ge henne mjölk eller ska jag tvinga i henne? Visst är det vanligtvis när de är 6 veckor som de ska sluta dia?
putt
putt

Hur mår bebben (Nao) ? ^^

Jag vet inte om det är samma, men Roxy tappade päls på öronen för ett par år sen, hon hade ingen päls alls och kliade mycket.
Veterinären visste inte vad det var men hon verkade inte lida direkt, så vi lät det vara och så började pälsen växa efter ett tag..
the vanity, it becomes insanity
Hon har haft så i ca en vecka nu och det är ingen fara fortfarande. Det har börjat växa dit mer päls nu och hon kliar sig även mindre…
kvalster?