Grönsaker.
Dom behöve en lite mer varierad kost ine samma grönsaker/frukt hela tiden, men morot kan man ge ofta, men itne gurka. De kan bli lösa i magen av det, eftersom det innehåller så mkt vatten & dessutom är det inte så näringsrikt. Men varje dag ska de få grönsaker, kanske frukt 1-2 ggr i veckan. :)
Not your mom, not your milk.
Jag ger mina kaniner ca 3-7sorters grönsaker minst en gång per dag (ju fler grönsaker desto mindre av varje förstås). Man ska väl helst ge minst tre sorter men två går ju det med. Gurka bör man inte ge så mycket av samtidigt just för att de kan bli lösa i magen av det, dock en jättebra grönsak nu på sommarn så kaninerna får i sig vätska i värmen om de är dålig på att dricka.

Jag ger mina kaniner grönsaker på kvällen som kvällsmat
Variera grönsakerna och ge inte bara morot och gurka :) Det brukar uppskattas. Ge t.ex. lite sallad, tomat, äpple, bananer m.m. och som #2 sa, ju fler grönsaker du ger samtidigt desto mindre av varje.
Jag ger min kanin grönsaker på morgonen, sedan brukar han få lite sallad, gräs eller löv (om han ínte är i hagen) lite senare på eftermiddagen. Och nu på sommaren brukar han ha en äppleträds-gren i buren att knapra på :)
Brocolli är oftast uppskattat :)

#5 det här med att ge dom brocolli hur mycket??

tex. morot, man ska bara ge en morot per vecka har jag hört man behöver inte ge grönsaker varje vecka utan kanske varannan vecka :)
Man ska ge grönsaker VARJE DAG, helst minst 3 olika sorter :)
_Jag brukar variera mellan:
_Morot
Gurka
Sallad
Spenat
Broccoli (inte fryst utan färsk)
Persilja
Rädisor
Äpple
och Banan
Ibland får de nåt annat också men oftast varierar jag mellan dessa. :)

#7 Okej jojjo<3 älskar dej<3

#8 okej det ska jag testa :)