Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1164 ggr
Tina-A
0

OT - Neopets

Är du medlem på neopets?

Jag blev det för kanske 6, 7 år sedan och så inte varit inne fram tills nu. Jag och lotta skapade en tillsammans ^^ Är inte alls lika roligt som jag minns det från när jag var yngre, men många här inne kanske tycker!

www.neopets.com alltså.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Deco
0

Aldrig ens hört talas om sidan. Kollade lite snabbt nu, tyckte det såg väldigt grötigt ut..Fot i munnnen

Tina-A
0

Ja, det är lite grötigt.

Man skapar ett djur som man matar och tar hand om. Man måste tjäna pengar, neopoints, för att kunna handla mat osv. Det är på engelska.

Man köper mat, leksaker, böcker, kläder, färgpenslar så man kan byta färg på sitt djur, ett litet djur till sitt djur, saker som man kan använda om man vill slåss. Sen kan djuret bli sjukt och man måste köpa medicin. Sen så kan man få uppdrag, man kan ha sin egen affär och sälja saker, bestämma priserna själv, handla ur andra medlemmars affärer osv. Finns jättemycket att göra.

För att få pengar måste man spela spel :) Och det finns määääängder av olika roliga spel!

Deco
0

Ahaa okey! Det förklarar ju en del av grötigheten *ler*

Ync
0

Haha,. jag har varit medlem där när jag var liten.
Fast jag fattade inte Engelska så det lades på hyllan ^^

Feliciaa
0

Jag är fortfarande medlemd :)
Fast är aldrig inne längre. Jag tyckte "gamla" neopets var roligare. Nu har sidan fått lite nytt utseende, djuren har nya bilder o allt :P

heter purplum95 om nån vill veta xD

Tina-A
0

Ja, gamla var lättare också..!! Tycker också bättre om gamla

annaforsgren
0

En i min klass är helt beroende av det;P men inte jag

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sirocco
0

Jag har vart medlem där men jag har glömt mitt lösen det är faktiskt ganska roliga spel där om man har det riktigt tråkigt!

Kramar / Julia (=

sputtnick_plexus
0

Nepp.

[Caaassie]
0

Min syster har det, så jag gjorde också en medlem fast jag tycker det är pisstråkigt.. eller är det massa spel man ska spela för att få pengar typ? :D

aliciia
0

hade det när ja va mindre xD måste kolla hur dt ser ut XD

Tina-A
0

#10: Japp, massa spel!

[Eichan]
0

Åh neopets! ;D Det var evigheter sen jag var inne där.. Nu måste jag ju gå och spela lite spel där.. Humm.. undra vad jag hette där..

Siggen
0

När du förklarar låter det skoj^^

Mvh Sigrid

Jordgubbsgodis
0

Jag tror att jag är medlem för länge sen men kommer inte ihåg vad jag heter och jag är aldrig inne

Siggen
0

Är medlem^^ Heter Jodixa

Mvh Sigrid

Tina-A
0

Bli vän med mig ^^ Tliontata (tina + lotta = L i o n t a ta)

[Zoie]
0

nej ^^

Chimney
0

hah, jag gjorde tåv trådar om neopets, där jag gav min länk så jag tjänade på det :)

vad heter ni?

själv är man kändis på svenska guilden.

Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A
0

#19: Blev kanske borttaget då vi inte tillåter sådana länkar här.

Chimney
0

#21 okej, visste inte det.

får jag vara sneaky och länka till en av mian trådar där länken finns? =P

Tina-A
0

#22: Om du gör det så hittar vi ju den och kommer ta bort den ;) Du får hoppas på att folk hittar den ändå, utan att vi moderatorer hittar den, hehe.

Chimney
0

konstigt att ingen reagerat på länken i dom andra forumen :/

jag blev kompis med dig på neoepts iaf :)

Tina-A
0

#24: Alla sajtvärdar bestämmer sina egna regler för sina egna sajter. Tex har vi ju OT-stopp här varje lördag och söndag (inga OT-trådar får startas), och det har jag inte sett på någon annan sajt.

Tina-A
0

Hur kommer man smidigast till sin inventory nu? Dom har ju ändrat så mycket från jag var liten :P Måste man gå via shops?

Chimney
0

tryck på summan av dina neopoints :)

Bogart
0

Oj, neopets, var så beroende förut. Men tyckte så illa om "nya" neopets så jag slutade spela, men har nu börjat igen tack vara det dumma bytandet av pets. Tycker fortfarande inte det är lika kul som förut, verkligen inte kul när en av mina användare blev frusen… :/ Där rök två av mina krawks med bra namn. Kan inte heller komma in på en annan av mina användare för att jag inte kan födelsedagen. D: Aja. Den användare jag spelare mest på är kajza.

För ni som tycker om den här typen av spel så vill jag rekommendera www.subeta.org. Jag brukade även spela endel på www.misticpets.com, och jobbade även för sidan genom att rita items för dem, men det händer inte så mycket där längre. :/

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Chimney
0

#28 vet hur det känns. fick mitt konto fruset förra veckan, och verkligen helt utan anledning :(

hade ca 30 mille på det konott och bra pets, och det suger musten ur lusten att spela..

Bogart
0

#29 Oh ja, visst känner man inte för att spela så mycket längre… Tur att det bara var en side, men jag hade minst lika bra pets där som på min main. Hade en plushie krawk some jag fick genom den krawk petpet som jag en gång restockade, så den krawken var ganska speciell för mig. :/ Min andra krawk där hade ett riktigt namn, Norah, och riktiga namn är ju väldigt eftertraktade. :/

Oj, 30 miljoner? Mer än jag någonsin haft. xD Vad heter du på neopets?

Med vänlig hälsning

Chimney
0

jag hette semper_eadem, det var mitt main.. men jag ska scamma TNT så dom ger tillbaka det =P

nuvarande konto är lailiussleepius

aliciia
0

hur får man NeoCash ? xD

Chimney
0

#32 du köper dom för riktiga pengar.

Jordgubbsgodis
0

Det är faktiskt kul jag heter Jordgubbsgodis

PaaatyPalm
0

haha, jag hade det innan xD

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Bogart
0

#32 Man kan även få 150 NeoCash gratis någonstans på sidan för NeoMall.

Med vänlig hälsning

aliciia
0

#36 okej ^^

Tina-A
0

Hur ser man hur intelligent den där? Det brukade ju stå med det andra..

Fnyan
0

Funderade engång på att bli medlem där men  orkade inte XD men har 2 st neopets spel på min mobil ;P

Chimney
0

#38 om du trycker på bilden på ditt pet på vänster sida, så kommer alla värden upp, även intelligens

[Eichan]
0

För er som är medlem och inte vet här så kan man gå in på www.neopets.com/jelly  så kommer man till typ Jelly World. Man kan inte hitta det via kartan utan det där är ända sättet att komma dit. Där kan man typ varje  dag få en "jelly" och så kan man köpa lite saker där också

Clariiz
0

Tror jag ska bli medlem för att se hur det ser ut x'D
Är det kul?

Det verkar rätt skumt :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Eichan]
0

#42, det är jätte skumt ;D Men det är det som är det roliga med sidan. Fast den är ganska grötig.

Clariiz
0

#43; Det var extremt tråkigt :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Eichan]
0

#44 haha okej xD