Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 574 ggr
flikkan
0

När säljer ni dom?

Hur gamla är era kaninungar när ni säljer dom?

teddykaniner
0

8v

vissa 7

Med vänlig hälsning,
Jenny

MarHai
0

Tidigast 7 veckor. Säljer helst vid 8-9 veckor.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zvintos
0

8 veckor, men kan göra undantag ibland.
En av ungarna fick följa med nya ägaren hem en dag tidigare, just för att de skulle så långt.

flikkan
0

Okej, för det kom en idag som ska köpa en unge. dom kommer om en stund och ska hämta henne. Men ungen är 7 veckor och 1 dag.. Det är väll okej?

Viljans
0

8 veckor.

Men i förrigår sålde jag dom 3 dagar tidigare eftersom dom annars inte kunde hämta dom :).

Viljans
0

#4 Det är okej :)
Jag fick Tindra när hon va 7 v och 1 dag :)

Clariiz
0

8 veckor.
Hade en som fick flytta när den var 7 veckor och 6 dagar. Det tyckte jag var alldeles för tidigt :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jetaime
0

8 veckor, men händer någon flyttar lite tidigare ibland runt 7 veckor.

[Wera]
0

8 veckor, men om t.ex. jag ska åka någonstans och de är 7 veckor och jag ska leverera en kanin dit jag ska så händer att den flyttar vid 7 veckor ;) Om ni fattar..

flikkan
0

Okej, så det är ingen fara med ungen?

Tjejen som ska köpa henne har haft många kaniner innan.

[Wera]
0

#10 Tycker det är Ok..

aliciia
0

jag såg att många lämnar dom vid 7 veckor för visa orsaker, varför lämnar ni dom inte vid 9 veckor istället ^^ ?

Pinacoladas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lämnar mina vid 8-9 veckors ålder, fast nu är ju B kullen 12 veckor XD
Men två har jag ju kvar, 1 har flyttat och på måndag flyttar en till, sen har jag BRAVO till salu!

[Wera]
0

#12 Lämmnar ungar vid 9 veckor om det är då jag ska leverera kaninen till ett ställe, elr om det är då köparen kan komma.. syrrans ena kaninunge flyttade när den var 9 veckor, men den hade redan flyttat från sin mamma, för att bläcken i örat(öron märkningen) skulle sitta kvar så inte någon skulle tvätta av det.