Löwen utomhus?
Jag håller ju på och bygger en bur, men nu har jag fått höra att löwen kaniner inte kan vara utomhus.
Är det sant även om man gör en isolerad bur?
Jodå, dom kan vara utomhus. Och buren behöver inte vara isolerad. Isolerar man fel, stänger man inne värmen på sommaren, och kylan på vintern.
Att LEJONHUVADE inte kan vara ute.. vad är det för snack ? Såklart att de kan, vrf skulle dom inte kunna ?
Not your mom, not your milk.
#1 Jasså ^^ Men hur ska man bygga buren då då, om man inte ska ha någon isolering?
#2 Det var personalen på en djuraffär, de sa så när jag berättade att jag håller på och bygger en bur och att jag var intresserad av att köpa deras viltgula löwen. Men vilken tur då, att man kan ha dem ute :D
#3 - Egentligen är det oftast inte bra med isolering. Kaninen får ju vinterpäls & man lägger bara in extra halm.
Not your mom, not your milk.
#4 Okej, vilken tur då slipper jag det svåra "momentet" att fixa isolering ^^
Rasen heter Lejonhuvad.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker personligen inte att du ska köpa en kanin från djuraffär, då de oftast inte är renrasiga. Då är det bättre att köpa från uppfödare, då man även får med ett härstamningsbevis/stamtavla. Du kan kolla på http://freewebs.com/kaninlankar, där finns det massor med uppfödare som föder upp lejonhuvade kaniner.
En gång var jag inne på en djuraffär i stan, och där såg jag en gul wienertecknad kanin, de skrev att hon var lejonhuvad. Kaninen hade uppåtstående öron, och en liten man. Nästa gång jag var in där hade den fällt öronen, och det stod fortfarande att det var en lejonhuvad .. ^^
Lite OT men ..
#6 Okej.
#7 Det tycker egentligen jag med, men det finns ingen uppfödare i närheten av mig :/ Tack så mycket ^^ (för länken) Jasså, konstigt :P Men det brukar vara så i djuraffärer :P
#8 Jag skulle inte köpa från djuraffär om ja var du. Har köppt 2 kaniner från en djuraffär och båda dog i tidig ålder av medfödda fel. Många kaniner i djuraffärer har medfödda fel eftersom de som får kullarna oftast inte bryr sig så mkt om sådant.
Emma
#9 Ojdå :/ Det är bara det att jag inte ha råd att lägga ner pengar på transport och det verkar inte finnas några uppfödare i närheten :/
Jag tycker visst du kan köpa kaninen från djuraffären. Visst kan kaninerna från djuraffärer bära på medfödda sjukdomar, men det kan även uppfödar-kaniner, även om risken är mindre. Har du hittat en kanin som du verkligen gillar så tycker jag du ska välja den. Man ska välja den kanin som man fastnar för, o råkar den kaninen du fastnat för komma ifrån djuraffär så får det väl vara så. :)
#11 Det är sant det du säger, för om man fastnar för någon kanin vill man ju ge den ett bra hem, innan någon annan köper den ^^ Fast de brukar tyvärr vara ganska oärliga i djuraffärer och jag är ingen kanin expert, så jag skulle nog tyvärr inte märka om det var något mindre fel…
Jag köpte en lejonhuvad(renrasig) från en djuraffär å fick med härstamingsbevis + att dom gjode en hälsokontroll på henne när jag var med så att vi var säkra att man inte kunde se nåt fel på henne.
Sedan när jag var 7 fick jag en dvv utan någonting från en djuraffär å han dog pga hög ålder å var aldrig sjuk ;)
Så hitta en djuraffär som verkar seriös bara så ska det inte var några problem ;)
#13 Jasså, kan man be om att få veta om den är renrasig?
Nej usch vad tråkigt :/
Okej, får väl lite runt lite då ^^
#14 du kan ju fråga om du får med härstamnings bevis eller nåt sånt ;)
Tycker du ska leta efter en kanin du gillar å inte bara kolla på stamtavla osv ;)
#8: Transport är inga problem. Det löser sig alltid! Jag har fått hem en kanin från Skåne, hit till Skellefteå. Ge det en chans!
#15 Okej :) Jo det är sant ^^
#16 Okej :) Men jag förstår inte riktigt, betalar man besinen eller vadå? Och hur ska man kunna veta om det är säkert?
putt ^^
#17: Man kan höra med någon som transporterar t ex. hästsaker. Jag betalade 250 kr för att få hem en kanin från Skåne till mig. Och det är rätt långt, och det kostar mycketmycket mer att åka bil t ex. Jag tycker då att 250 kr var billigt. :)
Hör med någon firma/butik som du vet transporterar från olika ställen. Han som transporterade min kanin kör genom hela Sverige i början på varje vecka.