Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1925 ggr
Jetaime
0

Vacker lejonhuvad Till Salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tagit det svåra beslutat att sälja min underbart vackra lejonhuvade hona, Lyktan´s Althessa (Thess)

Lite fakta om Thess:
Kön: Hona
Ras: Lejonhuvad kanin (löwen)
Färg: Svart wienertecknad, blåögd
Född: 070710

e: Lyktan´s Jackpott (svart wienertecknad, blåögd)
u: Lyktan´s Åska (Viltsiames wienertecknad, blåögd)

Anledningen till att hon säljs är för att jag ska inrikta mig på Teddy, skulle igentligen ha sålt henne direkt när jag fick hem henne, men jag kunde inte sälja en helt ohandterad kanin.

När jag fick hem henne hade hon bott hos en familj som bara lät henne sitta i buren, eller springa fritt på golvet. Ägarna sa hon va jätte mysig och snäll, men när jag fick hem henne visade det sig att hon va helt "galen" hon va inte "snäll och mysig" hon va helt ohandterad och ouppfostrad! Så när man tog upp henne sprattlade hon jätte mycket, och innan man ens fick upp henne så va det risk att hon attakerade en, i början va det mycket "blod bett och tårar" vilket nu gör det extra svårt för mig att sälja henne när hon har blivit så tam och go, men jag hade inte kunnat säjla henne innan, men det kommer bli svårt för mig nu. Jag vill bara att den nya ägaren ska veta hur läget låg till, men detta är absolut inget ärftligt som sätter sig på ungarna i detta fallet va det bara dålig handtering (dvs ingen alls) och dålig "uppfostran". Klar det blir ett litet monster av dom om man inte ger dom den kärlek dom förtjänar.

Hon är en super bra mamma och har haft två kullar hemma hos mig - väligt lyckade kullar! Hon är inte överbeskyddande mot mig heller när hon har ungar. När hon är dräktig kan hon bli lite knäpp, men då han hon iallafall en ursäkt :)

Som sagt det kommer inte bli lätt för mig att sälja henne men jag söker att kel eller avelshem till henne, eller varför inte hoppning(har aldrig testat men tror hon skulle kunna vara bra på det)? Vill gärna att hon kommer till ett hem där hon inte behöver flytta runt massa.
Pris skulle jag kunna tänk min 500:-  men hemmet är så klart viktigast. Hon kan flytta när hennes nuvarande kull är lev klar (dv.s vecka 33) Transport uppåt i landet får man stå för själv men jag kan hjälpa till om det behövs.

www.freewebs.com/jetaimeskaniner
Hanna_m.ail@hotmail.com
0730-541019

/Hanna

Jetaime
0

Thess

Jetaime
0

Vackra Thess

Jetaime
0

<3

Miiah
0

putt :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jetaime
0

putt ;)

pottsorken83
0

Vart finns hon? Hon är så vacker! :D

denisesalomonsson
0

gud så vacker! Hon kommer bli såld fort :D

Jetaime
0

#8 oj kanske bra att skriva, i skåne, höllviken :)

#9 ja hon är enormt vacker<3

pottsorken83
0

Okej, hmm jag ska tyvär inte ner dit :( Men hoppas du hittar nån. Väldigt vacker!

Miiah
0

#11, transport löser sig alltid!

Clariiz
0

putt

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Cagi
0

Hon är ju supersnygg. Kan väl inte vara svårt att bli av med henne? Men är hon gosig då? Vad tycker hon om att bli uppburen och satt i knät? Hur bor hon idag? Bor alla dina kaniner ute?

Jetaime
0

#14 Ja, nu är hon jätte go, och kommer fram och hälsar när man öppnar buren, vilket hon absolut inte gjorde innan. Kan ibland vara lite tramsig när man ska ta in henne från hagen men man får bara ha lite tålamod och vänta ;) men hon attakerar inte längre. Hon går jätte bra att lyfta upp och ha uppe i knäet och bara mysa med. Hon bor i en fackbur i vår trädgård och jag har alla kaninernana ute. På dagarna framförallt nu på sommaren är mina kaniner ute nästan hela dagarna i hagarna.

SolAlma
0

Gud vad fin hon var! Jag är mycket inresserad jag PM:ar dig!

Mvh Josefina

Jetaime
0

#16 Gör du så :)

Kiwanu
0

ÅH JAG VILL HAA! skit också at jag bor i dalarna …

tror du/ni att det skulle gå att sätta ihop henne med två honor (dvv) och ha dem i samma bur??

dem är 9 och 10 veckor gammla??

emms
0

putt :)

Emma

repekka94
0

är hon såld?

teddykaniner
0

putt

Med vänlig hälsning,
Jenny

Kiwanu
0

Hr hon bott tillsammans med någon annan  kanin förut?

[Nalle-]
0

Oj, så otrloligt fin! Synd att man bor i västerbotten.. ;/