Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1321 ggr
sofijans
0

frasse juckar.

mina kompisar (Kajsa-Lisa) har en kastrerad hane och en hona tillsammans i en stor kaninhage. Honan juckar på hanen VÄLDIGT ofta, ibland juckar hon och ibland hoppar hon bara upp på honom och är så ett tag. Men ofta juckar hon. Och hon gör det ofta, typ varje gång jag går in i buren och dom som äger dom säger att dom också gör det. Nu undrar jag, varför juckar honan på den kastrerade hanen?

Clariiz
0

Dominansbeteende.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Siggen
0

Som Clariiz :)

Mvh Sigrid

Kiwanu
0

1# jajjamänn :D!

sofijans
0

så hon vill visa att det är hon som bestämmer?

MrCitronit
0

Kan någon tala om för mig hur jag får min Holländare att sluta hoppa på oss. Vi har jobbat hårt med att få honom tam och nu när vi fått det så har det vänt åt andra hållet istället :-)

Vill ju inte skrämma honom nu när vi fått honom att verkligen se att vi inte är farliga. Men det är ju som sagt inte kul med detta beteende heller. Kan ju vara så att han precis blivit könsmogen så det kanske går över av sig själv efter ett tag.

Men jag tar tacksamt emot tips?.

sofijans
0

#5 gör en egen tråd om det så är det nog mer som svarar :)

Riqueza
0

Jepp, dominansbeteende. Så gör en av mina honor också :P Många hundar gör ju så också :P

Alecsandrala
0

Vill bara lägga in att min förra hund juckade på min lillebrors kompis när han krälade på golvet, var ganska kul och se hans min (: Har faktiskt aldrig sätt en hund göra så förut! (:

Fnyan
0

Candy å Snobben gör likadant när dom träffar varandra, fast snobben är inte kastrerad tror jag, vet inget för snobbens förra ägare sa inget, inte ens hur gammal han var :S

Rafflan
0

Dominans, Jolle gör så på Phelia lite då och då, har bara sett det 2 ggr, men jag vet att dom antagligen gör det mer ;)

Oriel
0

Min kompis förra hund gjorde det på mitt ben när jag var liten, fast det förstod jag ju inte var det var då x'D

-' Rebecca Johansson