Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 847 ggr
Tarja
0

Är denna giftig?

Jag tänkte, var precis ute med två kaniner i sele. Och då såg jag 2 växter som de verkade intresserade av.. Är dessa två giftiga?

Lägger in en bild här, den brukar få rosa/lila blommor. (de ville ha bladen)

Tina-A
0

Bild?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

putt

Fnyan
0

bild snart lr? :P

Sisss
0

eftersom hon inte har lagt upp en bild kan jag ju passa på och fråga om dessa bladen han sitter vid är giftiga? De växer överallt i trädgården, han verkar intresserad av det men har inte låtit han äta det.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=1e5c16b4-4f9e-43c4-97ea-bdf0c1896805&Filename=Elviiis 022.jpg)

Siggen
0

#4 Det heter Kirskål, eller det är vad jag har lärt mig att det heter iaf. Tror absolut inte det är farligt för kaniner.. :) Men jag är inte säker :O

Mvh Sigrid

Sisss
0

#5: Tack så mycket! behövde ett namn på det. hehe, googlade namnet och fick fram detta (vet dock ej om det är sant då det fanns på en blogg):

Kirskål: De ljusgröna bladen som kommer på våren kan ges i små mängder, men då blomstjälken kommer är hela växten giftig. Den växer på skuggiga platser. (Kirskål lär även vara bra för sjuka marsvin. Ge ett blad av kirskål, så får marsvinet tillbaka aptiten…. Man kan även torka bladen, så har man ett medicinförråd till hösten!)

tur att han inte smakat av det då, hehe ;) men vad är det för blomstjälk personen menar?

Siggen
0

#6 OJDÅ! Jag har inte heller gett det till mina kaniner, har inte KÄNTS bra, men somsagt har jag ingen aning om det :O Scary!

Mvh Sigrid

aliciia
0

Kirskål är inte giftigt ^^"

viraa
0

#8 nej jag tänkte väl det.. haha (:

Siggen
0

#8 Så bra^^ Fast jag ger ändå inte mina kaniner det :)

Mvh Sigrid

Tarja
0

Går inte ladda upp bilder :O Men ni kan låsa tråden, tack :)

Inlägget är låst för nya kommentarer