OT: Jätteläskig dröm :S
Jag drömde en jätteläskig dröm inatt.. haha, jag täntkte berätta hur den gick till ;) Om ni har drömt något liknande dååh, :)
Det var iaf så att vi skulle åka till något gammalt, ganska stort hus. Jag kommer inte ihåg själva bilresan, men det var i samma veva när vi åkte till lofta, vi hade samma bil och samma packning och så. Egentligen skulle vi bara göra och laga middag.. Men iaf, då gick pappa till köket direkt och började laga mat, jag kommer ihåg att Osvald måste ha varit med också för han var med lite senare.. Ragna gick till ett annat rum rakt fram, och jag stod o kollade lite först i den trånga hallen. Då såg jag hur en svart hand tog på väggen vid dörröppningen in mot det rummet ragna hade gått till, då blev jag typ rädd och gick till pappa i köket som babblade på om någon frukt kommer jag ihåg^^ Men men, sen tyckte jag att Ragna hade varit borta länge, och då gick jag till henne och typ såg henne sitta på en avlång 4 kantig kudde på golvet, som var grön.. :) Jag satte mig typ på huk snett bakom henne och frågade vad hon gjorde här.
Hon sa att det va något konstigt här, och då helt plötsligt visste jag att den där svarta handen sov här! Jag sa det till henne och då pekade hon på en liten docksäng som också var grön, men som stod i rummet där vi satt, och frågade om det var den dem sov i, jag skrattade och sa nä. Då frågade hon skrajt om det var den stora sängen som dem sov i (vi trodde det var dem typ, eller det kändes så) jag sa igen nä, och då pekade jag på en säng som stod i ett rum som precis såg ut som hennes och sängen med, då blev hon jätterädd, men iaf, då gick jag därifrån typ, vet inte varför.. Men jag gick till köket, och vi gick runt lite där. Pappa var glad och trallade och typ smådansade så när han gick förbi ett skåp knackade han lite på det. Jag hörde det ihåliga ljudet från skåpet men blev sen helt stel, för det kom en knackning till utan att någon hade rört skåpet.. Och jag såg skuggan från en mörk hand. Sen pratade jag lite med pappa och sa att Ragna var försvunnen, då följde han med mig och skulle leta efter henne.. Vi tänkte först gå till tvättrummet, som låg bredvid det lilla köket.
Precis efter dörröppningen så fanns det ett gammalt fönster, och som om pappa visste att det skulle finnas där slickade han lite på fingret och gned fingret mot fönstret nästan längst uppe i ett hörn, då kom det fram ett namn, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var för namn, men något med s var det, smiley eller något stod det, det var inget riktigt namn, bara typ smeknamn. Sen tittade vi ut genom fönstret, och såg något svart. Jag kunde inte se riktigt för i mitten av det gamla fönstret fanns en hm.. Jag har glömt vad det heter, men träpinnar som gjorde stora rutor i fönstret. Men jag stod på en liten trappa på 3 trappsteg som nu fanns ner till tvättstugan. Fönstret var gjort av två glasskivor om ni förstår, men iaf, i kanterna av dem där rutorna så var det massa dimma, så jag såg inte helt tydligt, så jag gick ner ett steg och då såg jag ett mans ansikte som såg väldigt snällt med ledset ut. Runt honom var en svart stor klänning, men den var väldigt osynlig i kanterna så man såg den inte helt. Pappa pekade mot ingången, och då började mannen, eller, den, sväva ditåt. Jag blev jätterädd, för pappa började småspringa bort mot dörren, och jag tänkte då inte vara kvar i den läskiga stuga (rummet) själv, så jag sprang efter pappa. Väl framme så släppte pappa in mannen och plötsligt såg han väldigt glad ut.. Jag fattade inte varför, men ändå. Sen hjälpte han till i köket, men jag blev fortfarande jätterädd när jag såg hans nästan osynliga kropp. (Manteln/klänningen vad osynlig i kanterna om jag förklarade otydligt innan)
Sen gick vi ut med en jätte stor balja, som såg ut som en bakbunke, om ni vet, men hade en halv vattentunnas storlek. Där i var det massor av frukt som halva mangosar, bitarna var gigantiska typ! Eller, inte sååå stora, men större än irl formatet. Och stora halvor av äpplen, och granatäpple^^ Och lite så. Den ställde Osvald och pappa på en stor plåt, som såg ut som en ugnsplåt men som var mkt större. Där på plåten var det redan massa frukt och stod två till likadana bunkar som de hade burit ut nu.Inte en skymt här ute av den läskiga varelsen. Jag frågade entusiastiskt (hjälp mig med stavningen, första gången jag skrivet det :O) pappa "fota?" med glad röst, han sa tyvärr, långt nerpackad i bilen. Sen gick vi in och somsagt, vi skulle ju äta med en massa folk, eller, varelser, men nu undrade vi vart Ragna var, så vi tog en anka, som också hade med sig en hel drös med barn, hon såg väldigt sliten ut, om hon hade sett ragna, hon skakade ledsen och lite bedrövat på huvet. Sen ropade en älvliknande ung varelse att vi skulle komma. Hon stod i köket vid det gammla kysskåpet. I en äggkarton som hon höll i handen fanns det två ägg som var ungefär hälften så stora som strutsägg, men de var väldigt avlånga. i andra handen höll älvan en pepparkaksbunke, tillade bara pepparkaks för att ni skulle veta att den var runt, för det fanns inga märken efter något där. Men iaf, då knäckte hon det första ägget i bunken, och tillsammans med en massa gegga som kommer ut ur hönsägg, så stod där en figur som var väldigt lik ragna, men som hade lite andra kläder och mörkare hår. Pappa blev lättad och sprang fram till dem, tidigare när han hade pratat med ankan hade han låtit oroligt och ledsen, men nu pratade han glatt på och älvan sa typ att "du vet ju att Tina var först, och att de alltid smet till kylskåpet när de blev rädda, och att de var tvillingar", och sådär. Medans hon pratade hade hon kläckt det andra ägget, och precis som i den andra stod en människa där, Ragna, men i mini format, hon var bara en decimeter hög ungefär. De hade stått upprätt i äggen :) Sen vaknade jag :P Därför tror jag att jag kommer ihåg min dröm.. Asså, det låter inte så jätteläskigt, men i början kommer jag ihåg att det kändes i hela kroppen, det var JÄTTEläskigt!
Förresten, den där mannen med halvsynliga svarta kappan eller vad det nu var, han var jättelik om någon har sett.. gosh, varför kommer jag inte på det.. En film med en japansk flicka tror jag, som iaf i början går igenom en stor mörk tunnel med sina föräldrar och kommer till ett annat land typ och föräldrarna blir typ grisar och ska ätas upp, där släpper hon iaf in en varelse med en stor svart klänning runt sig och sitt kritvita ansikte. Lite lik den varelsen som vi släppte in var han, men han hade ett soligt brunt ansikte och halva kroppen var osynlig, men jag tror det är därifrån jag har fått tanken, drömmen, om honom^^
Haha, förlåt om det är väldigt mkt utanför ämnet men jag behövde skriva av mig lite.. hm, tar nog det på allmänt även fast jag behövde skriva av mig? Right? Eller? Tack för att du har läst^^
Mvh Sigrid