Lillebror älskar vattenflaskan
Min lilla ninis Lillebror som jag inte haft så länge har precis lärt sig att dricka ur vattenflaska. han dricker pch dricker och dricker. tycker helt enkelt att det är skitkul. och konsekvänsen.. han kissar och kissar så det ser ut som om ja inte städat hans bur på 1 vecka nu efter bara nån några dagar.
är detta normalt? lugnar han sig? är det farligt?? någon som har tips? på hur ja kan stimulera honom föresten? han är inte helt tam ännu och har hela köket för sig själv då han är rumsren men ja vet inte va man kan hitta på för lekar åt kaniner.

köp en aktiveringsboll, tunnel ja, det finns nog en del saker att aktivera sin kanin med :)
Lycka till med honom!
Aktiviteringsboll, en sådann man har till hundar med godis i?
tack. :)
#2 det finns också för kaniner :)
Annars diabetes?
Har själv haft problemet men mina slutade efter någon dag.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#4 nej de tror ja inte han verkar bara dricka för att det är kul. tar vattnet slut i vettenflaskan så dricker han inte als på samma sätt (vattensklen är ju inte rolig).
ah okej ja han tröttnar väl kanske också snart.

Jag hade två han kaniner, syskon förut som hade riktigt latjo med vattenflaskan, trots att dem hade en stor bur och fick vara ute och hoppa på golvet flera timmar om dagen. Den ena hanen som jag hade kvar hade samma beteénde tills han dog vid 5 års ålder nyligen. De lär ju inte vara skadligt att dricka för mycket? eller?
#6; Nej?
Det är ju bara vatten, så länge de kissar ut det kan det ju inte vara farligt. Hellre att de dricker för mycket en för lite ;)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6 Dricka mycket vatten kan vara farligt, men då måste det vara i riktigt stora mängder. Man kan till och med dö av att dricka för mycket vatten.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
#6 jaha okej, ja ja täkte om han kände sig uttråkad och så också ja. han har dock hela köket för sig själv stänger aldrig buren eftersom han ändå är rumsren och inte biter på saker och ting och sladdarna är ändå utom räckhåll.
#8 så vilka mängder är det som är för mycket då, när blir det farligt?
vad får han för mat?
Saltsten?
ingen saltsten har hört att kaniner inte ska ha det… ?
pellets. makaroner, knäkebröd torkat bröd och annat emellanåt och en "gnagarpinne".
Vet inte alls hur mycket det ska vara för att vara farligt, men jag vet att människor kan dö av att dricka mycket vatten, så det kan säkert kaniner med… Tror inte det är någon större fara dock, behövs helt galna mängder för att det ska vara riktigt farligt. Ville bara nämna att det inte alls är hel ofarligt med vatten som flera verkade tro här. ;)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
#12 - Kaniner ska inte ha makaroner, knäckebröd & torkat bröd. Visst kan de få ibland knäckebröd, men inte ofta. Gnagarpinnar är inte heller bra, innehålelr mkt fett.
Not your mom, not your milk.
så vad kan man ge dem för gott då? gnagarpinnar trodde jag var ok det säljs ju speciellt för kaninen, men de andra var det dom förra ägarna som sa att jag kunde ge honom och ja ja trodde väl j kunde lita på dem någorlunda iaf då dom har trädgården full med kaniner och mamman i familjen har haft kaniner i ja vet inte hur många år. typiskt…
men ja va kan jag ge honom? och varför kan ja inte ge honom det?