Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 603 ggr
[Niike]
0

Fästingmedel

Mina kaniner har så otroligt Mycket fästingar, Bayliss och Alpha har fullt på sina nosar, hittar även i öronen på alla kaninerna.. Runt ögonen samlas det också en hel del, och dom är verkligen supersmå och jättesvåra att få bort.

Finns det något fästingmedel man kan använda på kaniner?

[Niike]
0

PaaatyPalm
0

jag vet personligen inte, men tror inte det fins tuvärr :( , är väldigt synd att det inte fins någon form av halspand eller typ ett vacc som man kan ge de :/

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Niike]
0

På katterna häller vi något i nacken typ, tänkte om det fanns motsvarande för kaniner eller om man kunde använda samma. Halsband skulle jag varken sätta på kaninerna eller katterna.

[PixelMollan]
0

vf skulle du inte sätta halsband på katten? *nyfiken*

Issis
0

Kanske kan man använda Frontline på kaniner? Min katt har det, inte kaninerna. Kaninerna har som tur aldrig haft en enda fästing.

[Niike]
0

#4 Dom skulle hata det, kort sagt ^^

Zvintos
0

#5: Såhär står det om Frontlinedet på läkemedelsverkets sida PRODUKTRESUMÉ VETERINÄRMEDICINSKA LÄKEMEDEL:
"5.3 Kontraindikationer Känd fipronilöverkänslighet. Frontline vet skall inte användas på sjuka djur (systemiska sjukdomar, feber etc.) eller djur under konvalescens. Använd inte på kaniner eftersom biverkningar inklusive dödsfall har rapporterats."

[Niike]
0

#7 Tack för upplysningen!

Issis
0

#7 Oj! Bra att du upplyser :D