Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1478 ggr
liee
0

Hjälp mig ! ! !

hej ! ! ! ja å min kanin buster har enjätte varm lägenhet, vet inte va ja ska göra för att kyla av honom han blir arg på isflaskor å biter sönder dem, nån som har tips?. . . ?

sen har ja en till fråga han har fått en kal fläck på ryggen, har börjat växa hår nu men den är cirka 3*3 cm är de nått de kan göra när de blir för varma rycka bort päls? eller e han sjuk :( ? ja kan fortsätta dra bort päls runt om för de sitter jätte löst! han är löwen å lejonkanin tror vi =) vet inte hur ja ska göra med hans päls. . .

tackar för svar

[Wera]
0

Kyl ner han med en våt handduk, låt den vara på hans rygg/kropp invirad i ungefär 10 min.

[Caifeen]
0

Det finns artikler :)

[chriistina]
0

Kaniner reglerar kroppstemperaturen till stor del genom öronen. Så blöt ner öronen med svalt vatten.

liee
0

jag har hört att man inte ska kyla ner dem med vatten å blöta handdukar stämmer inte de ?

Ync
0

#4: Alla har olika uppfattningar av det.
Jag tycker att det går bra att blöta ner kaninen,
Tex. ta vatten på händerna och dra över kroppen och öronen.
Fukta en handuk och lägga på sidan av så att det inte bli för kallt. (=

att dränka kroppen är dock ingen hit ^^

liee
0

putt

tantnett
0

Jag har också en "varm" lägenhet söderläge . Men jag har alltid persiennerna nedfälda dagtid och inga fönster öppna föränns kvällen, detta gör att solen stängs ute och lägenheten blir inte för varm.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

emms
0

Mitt tips? är att täcka nästan hela buren med våta handdukar och sedan ställa en fläkt mot buren (se till att det inte blir dragit). Funkar jättebra och här hemma sänker de temperaturen med 4graden i buren :D

Emma

Riqueza
0

#8 bra tips? :)

Låt iaf bli att sätta is/isklampar direkt mot kaninen. De kan få köldskador och liknande. (Gäller även människor och andra djur)

Hermelina
0

hm, jag brukar lägga in frysta petflaskor och kyl klampar åt dom, är inte det bra?

Riqueza
0

#10 om du virar en handduk runt så gör det inget. Men is direkt mot huden är inte bra.

sofijans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hehe, jag tog ett brett papper och blötte och la på fridolf och han tyckte det var skönt. Så blötte jag också hans öron. Så tog jag och fixade lite för kotten, ni ser ju själva.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=016b72b5-0e88-44f6-ad5e-bbca49416a4b&Filename=mobil 015.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a848e878-c048-4a9c-9dbe-230d9fa0065d&Filename=mobil 073.jpg)

liee
0

tack för alla tips? =) men de här med pälsen nån som vet nått om de, han e kal på 2 ställen nu vet inte om ja ska fortsätta ta bort päls de lossnar jätte lätt