Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 776 ggr
Tejoos
0

Fodervärd Uppsala/Stockholm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag skulle hitta en jättebra kaninvänlig person med erfarenhet, tid och plats så skulle jag eventuellt vilja låna ut Miranda på foder tills Dogge blivit kastrerad. (Som minst tills februari 2009).

Hon vill ha stort utrymme att röra sig på, använder bara buren för mat och toalett i stort sett. Hon har en 120x60x50cm innebur med alla tillbehör och sele med koppel mm Jag vill inte att hon ska avlas på och helst till någon som inte har hanar alls.

Miranda kom till mig som omplacering från en familj som tröttnat. Hur cool som helst, skuttar runt som en toka! Hoppar både högt och långt utan minsta lilla ansträngning. Var jätteskraj i början, men blir mer och mer social. Hon är en viltgul dvärgvädur född 070912, kelkanin.

Skulle du känna dig träffad så är det bara att pm:a mig :-)

Tejoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på lilla söttjejen

Inte en massa kommentarer tack :-)

[Eichan]
0

Skulle ev kunna, ska höra med familjen först. pm:ar  dig när jag har pratat med dem. Jag bor i Uppsala

Tejoos
0

#2 Gör så :-)

Tejoos
0

Putt

[Eichan]
0

Har pratat med dem nu och jag tyvär inte men jag kan hjälpa dig med en putt på din tråd ;)

Baralisah
0

jag kanske kan, har en hane men du ville inte det va?

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Tejoos
0

#6 Anledningen till att jag inte vill att det ska finnas någon hane i foderhemmet är att jag inte vill att det ska bli ungar. Har hört om så många "tjuvparningar" och tycker det skulle vara väldigt dumt med en oönskad kull.

Om du är seriöst intresserad får du jättegärna pm:a mig, berätta lite om dig själv och hur Miranda skulle få det om hon flyttar hem till dig på foder :-)

Har man gott om plats och inte behöver ha hane/hanar helt i närheten och säkra burar så borde det inte vara något större problem egentligen.

Ps: Det är absolut inget tvång att hon blir innekanin, trivs jättebra ute så som hon bor nu på våran stora balkong och älskar selpromenader på gården.

Tejoos
0

Vi är så fästa vid henne så det blir inget av med fodervärd. Skulle sakna henne så otroligt mycket! Men tack för alla fina svar i alla fall :-)

Tråden kan låsas, tack!

[Niike]
0

Så bra :)
Då låser jag.

Inlägget är låst för nya kommentarer