Akut!!! Förlamning
Hej!
Min sambos lillasysters kanin har blivit förlamad i båda bakbenen. Detta beror inte på någon sjukdom kan jag säga på en gång. Kaninen blev skrämd av familjens hund och hoppade till och fastnade i (stål) höhäcken med bakbenen, vi fick klippa loss kaninen från höhäcken. Jag har kännt igenom hans ben, å det känns inte som de har hoppat ur led. jag har böjt benen för att se ifall han kvider eller så, men de gör han inte, så de är nog ite brutet heller. Så då återstår förlamning. Nu är det så att jag har hört att kaniner kan återhämta sig från förlamningar, är det så? och hur länge vågar man vänta? Lillasysterns förra kanin fick avlivas också pga av förlamning, men han hade tydligen sparkat av sig hela ryggen typ och kunde inte kontrolera sitt kiss å bajs, de bara rann ur honom när man lyfe upp han. Så är det iaf inte med denna. Hoppas verkligen att han återställer sig om de nu kan göra de?
Mitt råd är att ringa jourhavande veterinär och höra vad de tycker att ni ska göra! De kan bäst! Låter otäckt :( Lycka till!

kontakta veterinär såfort som möjligt.
the vanity, it becomes insanity
Lycka till
telefon nummer så du kan ringa på en gång för säkerhets skull;
08-649 26 30

tack tack!

usch vad otäckt!
ring vet…
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
berätta gärna hur de går

Den kan inte ha skadat ryggraden då?

tänkte bara berätta för alla som undrar hur det har gått att han dagen efter fick somna in hos vetten. Gick inte att göra någonting åt. vet inte exakt va vetten sagt, då inte jag var med. Men han skuttar iaf runt uppe i kaninhimlen nu utan några som helst problem =) <3
RIP :( Beklagar!
R.I.P, Beklagar :(
Jättetråkigt! Många kaniner som skadat sig på höhäckar i buren…

jag har gått djursjukvård hos en veterinär i 3 år…och du måste verkligen ringa en påengång