4 saker akut! :(
1. När jag håller i Selma i famnen skakar hon jätte mkt och hennes nos rinner! :( Och hon gnager i tröjan och skrynklor på kläderna. + Att hon spärrar upp ögonen.
2. Och förut har hon haft en filt över buren, men jag tog bort den och stoppade in en "trä tunnel" och efter det har hon verkat aggressiv. Hon anfaller handen när jag ska henne sallad och hoppar fram fort när jag ska fylla på mat.
3. HON DRICKER INTE!! Jag har testat vattenflaskan, och det kommer vatten men hon dricker inte!! :'(
4. Hennes högra öga rinner mkt, och pälsen runt blir hård:/
Någon som kan svara på detta? Jag håller på att bli galen av oro!! Annars, förutom detta är hon en underbar kanin. Hon går redan ( typ hela tiden ) på toaletten, skuttar fram till mig när hon är lös på golvet eller är ute på balkongen. Hon äter ur min hand och gör ingenting när man klipper klorna på henne.
Hon är 4½ månad gammal…

jag tror du ska ringa en vetrinär :/
Så var min kanin förut oxå ( aggressiv ) :'o
2. Förstår inte denna frågan men ta bort filten och ha den som du hade innan. Hon kanske inte alls gillar att ha den på de stället där du har lagt den..
3. Sätt in en skål med vatten så hon har tillgång att dricka ur både flaska och skål. =)
4. Ring veterinären. Kan vara ögon inflamation o då behöver den ögondoppar.
Hoppas att du förstår va jag menar^^, =)
Vrf skriva här om det nu är så akut som du skriver? Ring veterinären om du är osäker. Min kompis ena han kanin, fick ganska ofta solen på sig efter som taket var av plast och hon inte hade ordnat det, han fick typ "solsting" elr något så han drack elr åt inte alls, men gräs åt han = Gräs får han i sig både vätska (lite) och lite foder, äter hon grönsaker och gräs? Ge det, då får hon åtminstonde i vätska, så kan du också ge vatten genom en pipa i hennes mun.

#2 Får nog åka på djuraffärn nån dag och köpa skål ;)
Hon hade en filt först, och då var hon jätte glad och kom fram till mig när jag gick mot den, men nu är hon jätte konstig och typ, anfaller handen sen vi bytte ut filten mot en stor trä tunnel. Det är massa pinnar på rad, finns i många djuraffärer.

#3 Hon står inne och inte närheten av ett fönster, men jag är ny kaninägare så jag vet inte mkt om dom, därför tänkte jag testa skriva här och se ifall jag måste ringa veterinär, som jag ändå tänkt på.
min förra kanin var aggresiv när hon inte hadde en kompis, men när hom fick nina min andra kanin så var som jättetrevlig. men sedan dog nina & hon blev likadan igen
men jag tycker absålut du ska ringa en veterinär! hoppas att det går bra

Jag har pratat med min mamma om att ringa till vetrinären, för vi ska ändå kanske ringa om hunden,och då kan vi ju samtidigt prata om Selmas öga. Så, då behöver jag inte mer tips? om det tack, nån som gärna skulle kunna berätta hur jag ska göra med henne när jag har henne i famnen??!
För jag ser att många läser, men skriver inte.. visa kanske inte kan svara men har ändå tips?? Skulle bli glad på svar om det!!! :)

Lite OT-varning?
#6 alla säger ju att kaniner "inte mår bra" i sällskap med andra kaniner, detta kan jag dock inte tro på då min kanin, precis som din, blev mycket gladare och socialare när hon fick en burkompis :)
#8; Vilka är alla som säger så?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#8 Vad menar du med OT varning? Menar du att detta inte passar in i ämnet som jag hett in det i? Vad skulle jag isåfall skrivit in det i?

#9 Tex så står det på skaf's hemsida ^^
#10 Jag menar inte ditt inlägg :P jag menar inlägget som jag skrev :P

#11 okej x')