Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 401 ggr
[PixelMollan]
0

Hermelinselar

Hejsan!
Jag har flera selar hemma men ingen passar Miranda eller Elliot. Det är för brett på ryggen, den delen som håller ihop halsremmen och magremmen. Det gör att halsremmen kan åka av och att magremmen hamnar i jumsken(Stavning?) på kaninen.

Vilka selar passar hermeliner? Hermelinungar?

De selar jag har hemma är allt från liiten chihuahuasele till marsvinssele, olika storlekar på vanlig kaninsele med. Har testat kattsele också.

tips???

Mvh Malin

[Wera]
0

Min syster köpte ett litet sele åt sina hermeliner (passar väldigt bra) på Djurmagazinet ;D Finns i ljusblått, ljusrosa, svart, rött och lila har jag för mig.

Tejoos
0

#0 Hermelinungar eller kaninungar över huvud taget ska inte ha sele på sig alls. De har inte vuxit klart i kroppen och kan ta skada av det.

Annars passar S eller XS H-sele med lite smalare band bra på min hermelin :-)

Veero
0

#1 stämmer ;) det heter Baby Bunny?? det står så på selet ^^,

[chriistina]
0

Bogselar tycker jag själv är det absolut bästa på hermeliner. Då de är så små och extra känsliga. Men vad det än är för sele (h-seler/bogsele) så är xs/s rätt storlek. Det kostar inte så mkt att köpa på tex rabb-it.se eller liknande sidor.

[PixelMollan]
0

#2 exakt vad är det som går sönder på kaninen om de har selar som ivägflyttade kaninungar (över 6 veckor)?