Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 606 ggr
ElvisSimona
0

Förbannad

Nu är det såhär att jag hade en liten oplanerad kull på 5 bedårande ungar som jag försökte sälja via annonser, men fick inget svar :(

När de var ca 7 veckor tog jag kontakt med Arken i borås. De lovade att ta dom men sa att vi skulle vänta tills de var 8 veckor.
Sagt och gjort, vi väntade i en vecka till men när jag ringde för att bestämma tid för att lämna över dem ville de inte längre ha dem! De hade tydligen tagit in 8 andra kanin ungar och hade inte plats för fler.
Det som gör mig mest förbannad var att hon som jag pratat med blev tyken mot mig och nekade att hon lovat ta dom.
Jag fick ringa till en annan djuraffär, berättade hela berättelsen om arken och de sa att de inte var första gången arken gjort så och dom var vänliga nog att ta hand om dem och lovade att ge köparna våra telefon nr. Nu har vi kontakt med alla ägarna till kaninerna :D

Tre veckor efter detta var vi tvugna att avliva mamman till kaninungarna p.g.a att hon blev aggressiv. Ingen vet varför, hon var världens snällaste, det var som om det hände något över en natt .. :(

Mitt råd till er; Lita aldrig på en djuraffär, och om andra val finns; sälj aldrig kaniner till djuraffärer!

Salladshataren
0

Eller, sälj aldrig kaninungar (eller djur öht) till djuraffär…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

ElvisSimona
0

tyvärr var jag illa tvungen till det eftersom ingen ville ha dem. Som tur är vet jag att alla har det bra men det finns ju skräckexempel.

Tina-lin
0

Av historien kan man lära sig att aldrig sälja kaniner till djuraffär. Bäst är då att avliva ungarna så fort de kommit.

ElvisSimona
0

#3: avliva ungarna, usch nej. det skulle inte jag klara av.

Tina-lin
0

#4 Det är bättre för kaninernas skull. Att ge till djuraffär skulle jag aldrig göra, så många skräckhistorier som man både själv varit med om och andra så gör jag inte sånt det är faktiskt värre än avliva kaninungar. Sorgligt men så är det bara för att kaninen har så låg status…

Ync
0

Du ger rådet att inte sälja till djuraffärer men endå gjorde du det. Du kunde somsakt ha väntat tills dom blivit äldre och ändå annonserat och försökt sälja dom på egen hand.

Tejoos
0

Hon valde visst att försvinna från Kif, "användaren finns inte"

Ync
0

Det är moget.
Sticka när andra kritiserar.

Tejoos
0

Fattar inte hur hon kan säga "De var vänliga nog att ta emot dom…" Dom tjänar ju pengar på att sälja de små liven sedan. Inte tar de hand om dom, så fint som det låter. De säljer dom till första bästa.

Men kanske inte ska kritisera mer när hon valt att lämna och inte kan försvara sig.