Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 416 ggr
Kiwanu
0

så kär i teddydvv!

För någon månad sen så köpte jag 2 dvv, flickor. jag älskar dem sketa mkt, iaf… jag har gått och blivit kär i rasen teddydvv. så nu är jag JÄÄÄÄÄÄÄTTE sugen på att köpa en liten myshög. har läst väldigt mkt om rasen. så jag gick tillmamma och pappa och frågade, men dem vägrade ju såklart. hur ska jag gjöra för att dem ska förstå, att jag ska ta HELA ansvaret för den?. jag kommer bygga bur själv jag kommer lägga alla mina pengar på kaninerna?.. hur ska jag fjäska upp dem eller vad man säger?..

JUST NU BEHÖVER JAG ALLA HJÄLP!! <333 

NellyZell
0

jag har haft samma problem, men ett tips? är att prata om det. Säg: jag harf alla pengarna klara, virket har jag räknat ut hur mkt det kostar, gör allting klart heltenkelt ;)

Kiwanu
0

jah har försökt med deet.. dem  är så negativa. .. :'( mina föräldrar är sånna.. :'(

Clariiz
0

Du kanske kan vänta ett tag så du lär känna dina andra kaniner ordentligt först?
Och även visa att du verkligen tar hand om dem, och tar ansvar för dem. Då kan jag tänka mig att det går lättare att övertala dina föräldrar :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[chriistina]
0

Jag kan förstå dina föräldrar, om du nyss köpt två dvv så vill de nog se du tar hand om dem ordentligt först. Några månader är ingen lång period. Vänta ett år eller så, då har du hunnit lära känna dem du har nu och vet att du har tid med dem året runt.
Jag är själv lite emot folk som har en kanin och efter någon månad har hur många som hälst. Ofta slutar detta med att de tröttnar, tyvärr. I början är allt kul men när tiden går så är det inte lika kul.
Jag säger inte att det kommer vara så för dig. Men jag tycker ändå du ska vänta och visa att du tar ansvar för de du har nu först.

Kiwanu
0

självklart tänker jag inte skaffa en till kanin just nu! utan jag tänker vänta till ev våren. :P