Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 499 ggr
emms
0

Har lite panik.

Hej det är såhär att Muffin är ganska varm! Är rädd att han ska få värmeslag. Har lagt in isflaskor och blött ner hans öron. Vad kan jag göra mer? Tacksam för snabba svar!

Emma

Sashhi
0

Om du har en blomspray, eller ad det nu heter. Så sätt på en mjuk stråle och spruta över kaninen.

Not your mom, not your milk.

emms
0

#1 okej TACK! :)

Emma

Metinia
0

Du kan blöta ner en handduk med kallt/svalt vatten och vira in kaninen i. Låt sedan kaninen ligga ett tag i handduken (10 min eller så) och ta sedan bort handduken. Det har jag gjort nu varje dag med min kanin och hon verkar gilla det väldigt mycket. Direkt efter att du tagit bort handduken kan du känna på kaninens päls hur mycket svalare h*n blivit.

emms
0

#3 Tack *hämta handduk också*

Emma

emms
0

Det värkade vara mycket uppskattat med handduken :D

Emma

emms
0

Puh nu går solen snart ner så då borde det va lugnt :). Han är liite varm nu men han är brevid en isflaska.

Emma

DodeN
0

Min korkade boll la sig på balkongen och somnade… hittade henne under en stol och hon njöt, men var supervarm så hon fick sitta invirad i en handduk ett tag. Tycker den borde ha hoppat in när det blev för varmt, men kaniner tänker kanske inte så… hon brukar ju sitta ute i ösregnet med.

Metinia
0

#5: Aaa, man kan riktigt se på kaninerna att de tycker om att ha en kall, blöt handduk på sig. Min kanin brukar vara väldigt livlig när jag sitter och håller henne för länge, men nu när det är så varmt och jag har lagt en handduk på henne ligger hon stilla riktigt länge, i alla fall tills hon tycker att hon är sval igen. :P

emms
0

När det lungt igen :D. Var riktigt orolig ett tag där ^^. Han var supervarm verkligen! Stackarn :(

Emma

emms
0

Har kommit på ett bra sätt för att hålla honom sval :).

Man tar en massa handdukar och blöter dem så mycket så att de precis inte droppar och täcker en ganska stor del av buren, sen sätter man en fläkt brevid buren. Se till att de inte blir dragit i buren så att de inte blir förkylda. Sen så gör fläckten att vattnet avdunstar och de kyler mycket bättre än is och vatten :).

Funkar jättebra och han är mycket piggare nu än igår :D. Vi ska kolla hur varmt det är i buren sen. Annars är det typ 28-30 (:O )grader :/. Men tror det är typ 24 grader i buren. Han har också en isflaska :)

Emma

annaforsgren
0

#10 vad smart =D

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

MajaaR
0

Idag när jag skulle testa att hoppa vattengrav med athena så satte hon sej mitt i vattnet, haha, hon verkade tycka det var skönt :D