När på dagen.
När på dagen får din kanin se solen i buren? Alltså när ligger solen vid buren? På morgonen, mitt på dagen osv..
McDreamy får se solen på morgonen eftersom han står så att solen inte steker honom på dagen. Tycker att det är bäst så för att solen inte är så varm på morgonen, bara mysigt varm.
Hiroshi får morgonsol från ca 8:00-10:00. Sedan även kvällssol när solen börjar gå ner, kanske i två timmar det med.
Irma har i ca 1 timme på morgonen & på kvällen nån timme.
Not your mom, not your milk.
De bor i kaninhus så aldrig? Eller ja de ser ju genom fönstret och dörren är öppen hela dagarna.
Annars är det när de är ute i hagarna :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Morgonen!!
Nästan aldrig, isånnafall bara i hagen. Där är det sol på förmiddagen. Kanske tidigt på morgonen så får de ibland någon liten stråle på sig och ligger och njuter.
Tindra: På kvällen, ca 1-2 h. Stampe: Samma sak. Groszek och Ceasar: Aldrig? :)
Aldrig. De står under tak så solen kommer aldrig på buren. Möjligen lite bak på buren en timma på eftermidagen eller så. Men det märker ju inte kaninerna.

Lite på morgonen, kanske 1 - 2 timmar? :)
Morgonsol. Nao bor i mitt rum så hon får på kvällen litegrann, eller då hon kommer ut.
Nalle - hela tiden nästan, men han har ett träd och så har han plåt bit som skydd :) Så han har alltid sol och alltid skugga (ovc).
Gossen - Aldrig nästan, han har plåt på nästan alla sidor av sin hage/bur + på taket, han har isåfall kanske bara 1/4 av gården. Elr någon halv meter, ibland.
Mina nya honor, kommer just nu aldrig få för de bor inne i en sval stuga, men när de flyttar ut kommer de nog ha som Nalle.
Eftersom mina tjejer bor i garaget får de ingen sol alls på sina burar men ute i rasthagen på gräsmattan har de sol från mitt på dagen och sen ligger den där resten av dagen och hela kvällen. Självklart fixar jag skugga åt dem!