Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 530 ggr
Klasselover
0

Hoppning! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är rätt sällan som jag hoppar med min kanin, dels för att han hatar selen (såfort han får på sig den attackerar han gräset och biter och biter tills han kommer ner till jorden), och dels för att det är inte alltid man får tag på honom ;) Men idag bestämde jag mig för att hoppa, och det blev tre hinder. Det första ligger på 12 cm, alltid. Det andra är kombinerat höjd/längd och blir som max 25 cm högt och 35 cm brett. Det tredje hindret är ett dubbelhinder, högsta höjden är 40cm på första hindret och 50 cm på andra. Bredden är 20 cm.

Mot slutet hoppade han med lätthet alla hinder maxade :) Han är jätteduktig, fast det är längesen. Efter att han hoppat klart fick han hallon - så nog hoppar han, för hallon är en stooor favorit :) Ska hoppa lite imorron med, då blir det nog bilder!

Gammal bild ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Bild från idag - Först tyckte han att skulle hoppa bock över hindret.. Resultat - rivning ;)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0

Men sen kom han på hur man gjorde  ^^ Sent tagen, ja vet, men morsan har inte lärt sig kameran :P

Klasselover
0

Hindret ovanifrån..

galaxens
0

vad duktig han är :) Men tänk på att sätta hindren så att de går att riva.. är jätte farligt annars ;)
Lycka till med fortsatt träning :)

[Niike]
0

Så duktigt :D

[SamY]
0

Vad roligt att han hoppade! Hur gammal är han?

Kristall
0

Oj, vad duktig! :D

Ska försöka börja hoppa med Saga, hon är lite försiktig ännu och hoppar max fem centimeter men men.. x)

Ditt hinder verkar inte gå att riva, dock? :)

Bara ett tips?, fixa till hindret så att det går att riva för även de duktigaste hoppkaninerna kan klanta till det ibland. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Klasselover
0

#6 - Han är 4 år och har hoppat sen har var 6 mån, fast inte mer än 1 gång i månaden då :)