Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 732 ggr
repekka94
0

Allt till salu

Då jag inte is bli kallad oseriös nå mer säljer jag nu kaniner + burar allt för 1000 kr nån som är intresserad?

Säljes för att jag tydligen inte gör nått rätt och att jag vistt plågar djuren kan fixa transport lite överallt nån intresserad?

1 hona bra hoppkanin + 1 belgisk jätte bara 11 veckor gammal

thexclub
0

ska du ge upp allting bara för att du blir kallad oseriös? ;O

Anser du att du är oseriös? Om inte, ska du verkligen låta folk trycka ner dig? Jag har blivit kallad oseriös flera gånger och blir det fortfarande ibland, men jag älskar mina kaniner alldeles för mycket för att göra mig av med dem pga en sån sak som skitsnack/andras åsikter.

Tycker det är synd att det slutar såhär, men det är ditt val. Du kanske ska skriva lite mer vad det är som är till salu, + bilder?

the vanity, it becomes insanity

Emma-
0

Ska du säja dina kaniner för att folk på en hemsida kallar dig oseriös? Tycker det låter lite överdrivet. (Menar absolut inte att låta sur eller så).

flikkan
0

Nej, Behåll dina kaniner så länge DU tycker du är serös och så länge du vill och kan!

Ge inte upp!

Issis
0

Men neej, sälj inte dina kaniner för det. Istället, sluta då på denna sidan. Det finns människor som inte har bättre att göra än att kalla annat folk för oserösa, men vad är de själva då? Jag tror inte att du är oseriös. Snälla ge inte upp, lyssna inte på vad andra tycker om dig! Sälj inte dina kaniner, tänk på dem. De får lämna dig och sitt trygga hem bara fär att n¨gon snubbe på internet kallar dig för oseriös.

repekka94
0

Neej men jag blir inte bara kallad oseriös blir kallad knäpp , konstig , jävligt oansvarig , m.m. det har hänt flera gånger Ledsen

repekka94
0

34 var ska jag då få bra tipps och råd ifrån ?? ''/

Taci
0

Eh.. om du säljer Allt pga vad någon annan sagt till dig, ja då tycker jag faktiskt du är oseriös. Stå för ditt intresse, o stå på dig, skit i andra, så länge du sköter djuren bra o har kaninintresse så är det väl inget konstigt?

matilds
0

#5: Varför har du inte kontaktat medarbetare/sajtvärd om detta? Det räknas ju som personangrepp och är inte tillåtet på kanin.ifokus!

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

repekka94
0

#7 meen klart jag älskar mina kaniner men är inte bra på att ta skit har hört att nån tyckt jag är en dålig person tex eller en har sakt utanför vårat hus "nästa gång hon tar med kaninerna till vittangi ska jag släppa ut dom och sedan släppa min hund efter som " så vågar inte ha dom där :'(

flikkan
0

#9 sjukt

Jennie104
0

7# Håller med..

Jag har blivit kallad oseriös, Men Jappo finns kvar. Jag skiter vad folk på en sida säger? Jag låter ingen trycka ner mig, du har ju intresse?

Christinen
0

Om du inte är knäpp, konstig, jävligt oansvarog och annat folk kallat dig här, så ta inte åt dig! Älskar du dina djur och tar väl hand om dem finns det ingen anledning att sälja dem. Tänk på att många här inne är barn och ibland skriver saker som inte är allt för genomtänkt.

repekka94
0

#8 därför jag blir ledsen och arg och bara raderar det när jag ser var det står har anmält 1 gång men den personen finns fortfarande kvar men är inne tyyp 1 gång i månaden och skriver fortfarande sånnt ='/

repekka94
0

#12 senaste personen var tyyp 15 år =O som skrev "asså jag vet att dina kaniner liider dom sitter ju i en transport bur och du tar tyyp aldrig hand om dom ska anmäla dig direkt jag får bevis" ='(

Taci
0

#14, men det är ju inget att bry sig om? Är det inte sant så har hon ju heller inget att anmäla.

repekka94
0

#15 neej men det är ju inte direkt trevligt kanske ska börja på kanin-net istället då =(

[Niike]
0

Ge upp sitt intresse för att du blivit kallad oseriös? STÅ PÅ DIG! Ta hand om dina djur. Skit i vad alla andra säger.. Om du själv inte anser dig som oseriös, varför tar du åt dig?
Men känner du själv att du är oseriös, tar inte hand om dina djur osv - sälj dom! Då får dom det bättre hos någon annan. Gå efter vad du själv tycker, och skit i andra. Ta inte åt dig när någon som inte vet vad dom pratar om försöker trycka ner dig.

Ge inte upp så lätt. Säljer du dina kaniner för att någon annan fått dig till det? Älskar du verkligen dina djur och har intresset?

Ta kontakt med medarbetare/sajtvärd i fortsättningen, om någon skulle trycka ner dig.

repekka94
0

jag älskar kaninerna och jag dom har det inte lyxigast men dom har det bra men jag orkar inte med allt så troligast lämmnar jag kif och sen får jag se vad som händer går väll in då och då och läser mejl…kanske ses på nån tävling framöver **)

Riqueza
0

Det finns gott om folk här som förmodligen tycker att jag är oansvarig och liknande. Jag vet själv att jag är väldigt noga med mina kaniner så jag sätter bara döva örat till ;) Visst är det bra att lyssna på tips?, tex. "Gör så här istället" men personer som anser sig vara bättre fast de inte har en aning om vad de säger ska man inte alls lyssna på. Hela min familj tycker att jag är tokig för att jag håller på med kaniner, men de accepterar det.

Och jag tror inte att en kunnig kaninmänniska skulle kalla dig för djurplågare. Djurplågare är personer som aldrig matar sina kaniner, slår dem och liknande. INGEN kan veta allt - that's it!

repekka94
0

kan nån låsa?

[Niike]
0

visst

[SamY]
0

Istället för att gå in på KIF så tycker jag att du borde ta itu med det här och försöka reda ut allt ihop! Prata med typ dina föräldrar, de kan vara till väldigt stor nytta!

Du borde fundera lite extra på varför alla säger jusst såhär, för allt måste ju ha någon anledning till detta. Istället för att ta åt dig av vad alla säger, borde du stå emot, och ta reda på vad som de andra tycker är fel! Om det nu är något som kanske en lite för liten bur eller vad som hälst, skaffa en ny, större bur! Det fins massor av stora burar, och de behöver ju inte vara i bästa skick för att duga till kaninerna! :P Och ha alltid med någon som är på din sida!  

Strunta i vad alla andra säger och pyssla på i lugn och ro med dina kaniner, fyll plånboken med pengar och gå en dag på stan så hittar du nog lite roliga grejer till kaninerna.Varför inte köpa lite billigt nät och hägna in en stor sommarhage som kaninerna få vara i på dagarna?

Själv tycker jag att du borde fatta ett svårt beslut, och bara behålla en kanin. Då kan du ägna all tid till den, och så har du inte en sån press på att ta hand om flera kaniner. Hips vips så har du en ny bästa vän!! Jag och mina kaniner är bästa vänner :D :D :d hihi 

Puss och kram och håppas att iallafall några rader kan va till nytta!! :D

Inlägget är låst för nya kommentarer