Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1660 ggr
[PixelMollan]
0

Morötter i Skåne?

Ni som bor i skåne, var får ni era morötter ifrån? :P Och hur mycket kostar det för hur mycket morötter?

Jag är rätt trött på att köpa småpack på konsum xD

Mvh Malin

Taci
0

Brukar väl gå att köpa en typ säck på hästaffärer?

Hur många kaniner har du egentligen? Om du behöver så mkt morötter menar jag :)

tantnett
0

Kolla med Granngården el hästbutikerna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[PixelMollan]
0

Haha jag har en just nu :P Men hon får ungar vilken dag som hellst och ska köpa en på lördag och hyra en annan hona.

Har redan 5 marsvin, så det går åt rätt snabbt ^^

Taci
0

#3, ok. Men om du köper en sån där säck som jag tänker på, så lär dom ju hinna bli dåliga..^^

[PixelMollan]
0

Kanske går att frysa in halva säcken eller något?

[chriistina]
0

#5 Frysta morötter är giftigt för kaniner, har jag för mig.

Här på coop bla har den förpackningar på 2kg. De räcker ett tag till mina 4 kaniner.

[Niike]
0

Odla själv ;D (Y)

Tarkie
0

#7 HAha, Jo det är ju det bästa (y) Men på vinter? :O Då blir det ju frysta halvfärdiga rötter xP

tantnett
0

Har inte du en häst PixielMollan ?  Har för mig att jag läst det på din presentation.

[PixelMollan]
0

Oj! Då ska jag absolut inte frysa ner dom!

Odla själv hade jag jort om jag  haft trädgårdsland xD Visseligen har vi gräsmatta och jordgubbar, men tror inte jag får odla morötter där ;P

Mina får 1-2 morötter per dag + andra grönsaker, så förpackningarna jag köper brukar räcka 2-3 dagar :/
Jag köper den billiga varianten i affären.. tror de e typ 1-2 kg

[PixelMollan]
0

#9 Jo men han fårinte så mycket morötter :$ vi köper inte stora säckar till honom

tantnett
0

Men han o smådjuren kan väl dela en säck.

Jag brukar när det är morotsässong ta hem från stallet till smådjuren från min hästs säck.

[PixelMollan]
0

Det ska jag faktiskt prata med min mamma om.. (hon köper sånt xD)

Tackar! :D

Riqueza
0

Annars så har jag ett tips?, jag brukar vara i ett stall och vi brukar gå in på mataffärer, tex coop forum, när de rensar ut morötter och äpplen. Man frågar bara om de har några "hästmorötter". Då kanske ni tänker att morötterna är dåliga men så är icket fallet ;P Vi brukar få köpa en "bananlåda" full med morötter för 5kr. Några morötter får man ju slänga men de flesta är jättebra, resten kan man ju bara skära bort det dåliga på :)

tantnett
0

# 14 Bra tips?.