vvarför bits hon så?
min hona molly bits ,asså det gör inte ont eller så, sen så biter hon mina i käder och sen så sprattlar hon väldig!
hur kan jag träna bort detta?
Har hon börjat bitas hon med?

Gud, precis så gör Lisa också…först hoppar hon upp i knät, krafsar och nafsar till. Det går inte hål men det är obehagligt. Hur gammal är molly. Lisa är 7 mån.

Kanske hjälper om du lägger in kvistar och andra tuggleksaker?
prova med leksaker, hjälper inte det så får du säga "Nej" när hon biter och krafsar, och dutta henne på nosen eller flytta henne. Bits hon i buren oxå?

okej nej hon bits inte i buren men vad ks jag göra åt sprattlandet??

det går att träna bort på många olika sätt,
du kan putta henne lite löst om hon biter dig och säga nej..
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
#5 Visa att du har ett stadigt grepp om henne. Hon sprattlar nog för att hon känner sig osäker.
#7 håller med, ibland tror man hon ljuger, och bara vill ha uppmärksamhet ;/

Gud vad elakt skrivet- Min kanin bits oxå för tillfället men hon är världens gosigaste ändå!!!!!Honkaniner har väl perioder då hormonerna rusar lite extra….har man många honor är det väl inget konstigt med det? JAG håller aldrig min kanin för hårt. Hon hoppar upp frivilligt till mig men kan nafsa till ändå.
Jag är ny här och trodde det var en sida för råd och stöttning??????
12# Ursäkta mig, Men om du såg Pm:et hade du nog också blivit sur, och SÅRAD…. Blir du glad om någon kallar dig Dum och du är som en tre åring :S
Ja det är en sida för det, men ibland kanske man inte ska skriva du är DUM och säga att man är som en tre åring! Då får man stå för konsekvenserna!
#13, det går att anmäla sånt till sajtvärd/medarbetare istället för o sänka sig till samma nivå. Då får hon sitt "straff" ändå.
Nu tycker jag faktiskt att ni kan lugna ner er! Hon vill ha hjälp med ett problem, inte bli påhoppad!
Om ni tycker som ni gör, PM:sa henne, istället för att skälla ut henne framför alla andra! Det är så himla tragiskt.
#10 Tycker till exempel att du ska hålla dig tillbaka. Du har varit i samma situation och jag tyckte inte att det verkade som du kände dig bra till mods, eller har jag fel? Jag vet att du vill berätta vad du tycker, men hjälp henne istället för att trycka ner henne!
#16, men va .. hur vet du att hon rycker o sliter i dom? Det kanske är att ta i ? :S
O fy vad jag blir trött.. du startade tråd för några månader sen att du kände dig mobbad på iFokus, o kände dig jätteledsen osv. O nu sitter du (för andra, eller tredje gången? eller mer?) och hackar på någon annan, o säger att det är Synd om hennes kaniner?

17# Jag förklarar bara, att hon inte ska skylla på kaninerna! Detta är ett fritt forum.
#18 håller med.
Jennie104 du borde tänka efter lite mer..
#22 Två år tror jag ;P

18# Och nu trycker ni ner mig, Tänk efter vad ni svarar. Jag säger vad jag tycker.
Nej, jag håller mig borta från denna tråden nu.
Tycker att ni kan ändra ton lite och svara på molly__totte's frågor istället för att gå till attack. Ja, det är ett fritt forum, men personangrepp är inte tillåtet på kanin.ifokus!
/medarbetare
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#19 Jag vet att det är ett forum, jag vet att det är en sajt för att diskutera, men inte en sajt för påhopp och fördomar. Du har varit med om det själv så take it easy. Du kan inte sitta och skriva och säga att hon sliter sönder sina kaniner! Det är det dummaste jag har hört. Hur skulle du känna dig om någon sa det till dig, hur skulle du må då? Vet du ens om det är sant?! Att skriva falska saker om någon annan är ett brott. Ge henne tips? istället för att bråka.
#20 Om det som du säger är sant borde du kontakta någon av sajtvärdarna. Era PM:s hör inte till tråden. även om du tycker att hon beteer sig som en barnunge ska man inte visa det för alla medlemmar etfersom det kan ge drastiska slutsatser och mer bråk.
Så jag säger bara Time Out.
Om ni vill diskutera det här med MIG så PM:sa mig då.

Nu går ni på mig, men när ni var elaka mot mig gjorde ingen ett skit!
Ni sa att jag var oseriös, att jag var elak mot Jappo OSV, OSV, OSV!
#27 Jag vet att MÅNGA trackade ner dig, men betyder det att du ska vara en lika usel människa och tracka ner någon tillbaka. Jag tycker att du resonerar konstigt.

28# Och jag tyckte ni gjorde det!.
PM:a mig om ni vill diskutera vidare.
#30 Varför?
Om vi kan börja diskutera på PM:s NU så tycker jag inte att tråden behöver låsas, OM nu ingen annan lägger sig i.
#27 Jag hittar inget personligt påhopp mot dig i denna tråd, du får gärna PM:a mig eller någon annan Medarbetare alt. Tina om du känner dig påhoppad, så ska vi nog kunna lösa det! :)
Och jag minns att Tina vidtog flera åtgärder när du kände dig nertryckt, men det vill jag inte ta upp i denna tråd.
Jag låser inte tråden, men jag kommer att ta bort de inlägg som innehåller personangrepp.
NU slutar vi diskutera detta och återgår till tråden!
/medarbetare.
#33 Bra. Ta bort allt om den här diskutionen, tack.
#34 Haha.. Jo kanske en bra ide
Nu tar vi det lungt här, sluta hoppa på varandra. Alla är vi här (förhoppningsvis) för att lära oss och dela med oss av våra kunskaper. Inte hoppa på eller bli nedtryckta! Nej kanin.ifokus är ju ett så trevligt forum annars där man lär sig mycket och känner sig som en i familjen. När det blir bråk i familjen trivs i varje fall inte jag;)
Molly_Totte : Jag tror det är så att kaninerna känner sig osäkra. Prova att ha dem en och en i en Hage och låt de komma fram till dig när de själva känner för det. Ge dom nåt gott som belöning, tex banan som ofta är mkt populärt. Tror detta "problem" mycket handlar om att kaninerna inte riktigt litar på dig, men det går säkert träna bort med lite tålamod:) Är nästan övertygad om att det även går med "surgubben" Totte ;)
Lycka till!
Kramar/Carro

Ska ni inte ta bort komentarerna? ^^
#37 Jag har tagit bort de kommentarer som innehåller personangrepp. Mer tänker jag inte göra förrän molly__totte säger vad hon vill göra.

Tycker du ska ta bort hela diskutionen
#39 Varför? Slutar alla skriva onödiga och nedtryckande kommentarer ser jag ingen anledning till att den ska tas bort.