Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 865 ggr
IreneM
0

Rädda kaniner!

Hej!

Jag hör inte till det här forumet så jag vet inte om detta varit uppe här tidigare. Därför lägger jag in en länk här och hoppas att ni alla skriver på namninsamlingen!

www.vkvs.se

Zvintos
0

Detta har det varit diskussion om tidigare.

Jag skriver inte på.
Kaninerna där tillhör egentligen inte naturen, utan förstör snarare.
Genom att "värna" om de kaninerna, kommer det enbart leda till att fler kommer släppa ut sina tamkaniner där, eftersom de blir skyddade.
Jag tycker det är bra att de skjuts, därför att det inte är naturligt att förvildade tamkaniner bor sådär.
Att avlivas är bättre än att leva där.

Det är iaf min åsikt och den står jag fast vid.

Sashhi
0

Jag kmr inte att skriva på..

Not your mom, not your milk.

Kristall
0

Håller med NinniH, helt och hållet. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

MarHai
0

Det är bara löjligt. Skjut alla istället!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

tantnett
0

Nej jag skriver inte iheller på.

Visst skall det finnas vildkaniner, men det behövs avskjutning av dom, dock under "humana" förhållanden. Tycker det låter skumt med att jaga in dom i nät.

Har du någon gång sett en kanin med kaninpest???  Har man gjort det så förstår man att komunjägare behövs.

Och detta "hägn" lär nog rätt snart sprida kaninpesten.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

IreneM
0

Om jag förstått det hela rätt så är det inte att dom avlivas som det handlar om utan sättet det sker på. MAn jagar in kaninerna i nät, forslar bort dom i säckar! Dom släpps ut någonstns där dom skjuts ihjäl. JAg tycker inte att det är rätt att behandla djur så.

Jag har skrivit på och det har även min familj och mina vänner.

Em--ma
0

Djur är djur och dom behandlas inte som människor, även om man vill det.. Men man vill juh inte heller att det ska ske på  det sättet. Och man vill inte heller att hela  stockholm blir en kanin stad med fullt av lösa kaniner ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tina-lin
0

#6 Nej så går det inte till. Kaninerna infångas och avlivas sedan av veterinär eller jägare, enkelt och smidigt.

De som skriver på såna listor är folk som inte kan något om kaniner. Kaninerna i sthlm är tamkaniner som folk släppt ut, dessa mår mycket dåligt då de inte klarar sig själva utan är beroende av den mat som "snälla" människor förser dem med. De är oftast sjuka, skabb eller andra inte så trevliga sjukdomar.

Det bästa för kaninerna är att avlivas, människan vad dum nog att släppa ut dem och nu måste man ta sitt ansvar och avliva alla.

Man gör ingen god gärgning genom att skriva under listan utan precis tvärtom. Det är djurplågeri att låta dem vara.

Hermelina
0

varför har någon startat denna namn insamling..?

IreneM
0

#9 Allt står på deras hemsida. Det är bara att läsa.

Baralisah
0

jag skriver inte på!  Skjut dom istället..

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus