Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1672 ggr
[helenal]
0

biten

har ni blivit bitna av era kaniner ngn? vad ska man göra för att kaninen ska sluta med det? när man ska lyfta upp kaninen ur buren vad e lämpligast, att låta den gå ut först pågolvet och sen lyfta upp den eller lyfta dne direkt ur buren?

Tina-A
0

Jag har blivit biten i låret av Leah, ajaj ^^,

Det bästa är nog att försöka undvika situationerna där kaninen brukar bitas och att försöka ta reda på och förstå varför kaninen undviker. Kanske den känner sig väldigt trängd i buren när man kommer och kör in händerna, och då se till att man inte tränger in den, eller om den bits för att den vill bli nersläppt på golvet. Då bör man fortsätta hålla i kaninen och släppa ner den när den är lugn, då den lär sig att om den är lugn så får den faktiskt komma ner.

Om du vill lyfta den direkt från buren eller från golvet gör man som man vill. Tror inget är mer rekommenderat än det andra. Dock tror jag det är lättare att ta upp kaninen direkt från buren :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[helenal]
0

okej tack för svaren:) bet hon djup¨t?måsye gjort jätte ont..

Tina-A
0

#2: Nej, det var ganska ytligt. Började inte blöda.

Men min pappa blev biten i hälsenan av henne när hon kände sig trängd på sitt revir och det gjorde tydligen skitont och började blöda och allt. Sen dess slutade han gå dit barfota :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Milosmamma
0

Jag vart biten i pekfinret för några veckor sedan i pekfingret, 2 kaniner bråkade och jag särade på dom så bettet var nog inte tillämpat till mig, men det vart mest varmt sen börja jag blöda väldigt mycket.

Sashhi
0

Maany times. (; Fast mest bara nafs. Irma nafsar till om som känner sig nervös. Hiroshi KAN nafsa till ganska ordentligt i hagen. ^^

Not your mom, not your milk.

aliciia
0

jag har blivit huggen mååååånga gånger, så jag har en del ärr här å där >.<

Pinacoladas
0

#6 inte av Ava kakan va? :O ;) <3

Em--ma
0

blev biten i förrgår fahtiskt.  I handflatan :/ Började blöda lite smått.  Har fortfarnade kvar det ^^ Tror det kommer bli ett fint Ärr XD

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Kristall
0

Nja, Saga nafsar om hon blir väldigt skrämd. :)
Hon har bitit min kusin dock! :S Vet inte hur det gick till. :o (Min kusin är bra med djur och skulle vakta våra när vi var borta. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

KvirrZ
0

har aldrig blivit biten av mina kaniner.

- Mvh Emma

Jetaime
0

Jag har blivit biten av Flinga då när hon blev så "konstig" :( OCh Thess massa gånger, men dom flesta vet nog varför… Men inte annars, William nafsar om man luktar gott om fingrana bara xP

Taci
0

Jag har blivit biten av Berit några ggr pga att hon är så jäkla ilsken i buren o skyddar den till varje pris.

Hugo och Bianca har aldrig bitit mig, tror aldrig dom kommer göra det heller.

Rafflan
0

Jag har blivit biten i axeln å i låret (inte av mina kaniner) å det gjorde skit ont, men blöde inge på låret å vart ett skit litet sår på axeln :P

Jojsan
0

Jag har aldrig blivit biten av mina kaniner, mest nafs. Eller jo Cassie har bitit mig någon gång och det hade säkert gjort ondare om det inte var vinter och jag hade handskar på mig x)

Deco
0

Mina har aldrig varesig bitit eller naffsat!

sputtnick_plexus
0

Jag har aldrig blivit biten.

SaraA
0

Har aldrig blivit biten heller faktiskt..

denisesalomonsson
0

Jag har blivit biten.

Veero
0

Har blivit biten av alla mina kaniner, små bit mäst då. Men Bambi och Chili är monster (a) Dom hoppar på en och biter av en bit av armen :o (SANT) dom är lite konstiga av sig :S Men vet itne hur jag gör, dom blir snälla va lite träning, svårt att förklara mitt sätt XD men dom två är nu som änglar :) jätte mysiga.

J-Parnebo
0

har blivit biten många ggr av min kanin, men gör inte så ont när han bits iaf, mest lite uppmärksamhetsnafs han gör ^^

NellyZell
0

jag har blvit biten några gånger. Min kanin Zelda, som egentligen är JÄTTE snäll attackerade min kompis en gång. Zelda började gå eftr min kompis kanin och nosade. Du skulle emma ta bort henne, hon måste ha gjort nånting för Zelda tog tag i hennes tröjarm och höll sig kvar! Alltså, hon har aldrig gjort så! Jag fattar inte… :S

tantnett
0

Flippen har aldrig bitit mig.

Ibland tar hon små nyptag för att göra mig uppmärksam på henne när hon är ute.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

emms
0

Har aldrig blivit biten. Har bara blivit smakad på (naffsad) ;)

Emma