Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
repekka94
0

Snöflingas Henix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Bj som jag hämta i överkalix =P

..måste bara säga Hah ni som tyckte det var dåligt att köpa bara för att han inte hade stammtavla hade fel ..för han är helt genom snäll han bara nafsar lite men det ska vi jobba bort det tar inte länge..X9

Bild (mobilbild)….

malinroth
0

Han var superfin och verkade hur lugn och mysig som helst :) Bara du fortsätter hantera honom och vänja honom vid att du klipper klor osv på honom ( vilket du såklart kommer göra, tror inget annat!) så kommer ni säkert få några riktigt trevliga år tillsammans :)

Jennie104
0

Vad fin han är, Han var inte havanna? (brun)

Han är järngrå ;)

repekka94
0

ok järngrå… nejj ångrade mig tog en järngrå istället

Zvintos
0

Om det är han på bilden, så är det inte en järngrå.
Ser ut som en blå.

Järngrå ser ut såhär (kolla på Kråkbackens Hyrrokkin).

repekka94
0

okokookok järnblå då?

[Niike]
0

Jättefin!

Jennie104
0

Lite svårt att se om det är blå/järnblå på bilden! Men ninnih har nog rätt ;)

Baralisah
0

jätte fin, lycka till!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

MarHai
0

Måste bara påpeka att du inte kan döpa honom till snöflingans om han är inköpt.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Rafflan
0

#9 Har för mig man kan göra det så länge uppfödaren inte har nåt emot det….

repekka94
0

#9 är inte registrerad kaningård/uppfödare

MarHai
0

Jag skulle aldrig låta någon sätta sitt kaningårdsnamn på en kanin jag har fött upp.
Det är missvisande.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

repekka94
0

jahapp allt jag gör är fel

thexclub
0

jättesöt kanin =)

#13: sluta,

the vanity, it becomes insanity

repekka94
0

¤14 alla tycker ju det först skulle jag inte köpa han sen var det att jag inte ska ljuga om att han är järngrå nu får jag inte kalla honom vad jag vill…

repekka94
0

Det känns att bli kallad oseriös:obscene:

matilds
0

#16 Ingen har skrivit att du är oseriös? :) Jättefin kanin!

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

ciss
0

Han verkar jättefin och att han nafsar går att jobba bort :) Han är klart och tydligt blå.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

repekka94
0

#17 massor flera gånger…

Teek
0

Wow, han är jättefin!

RosaGosa
0

Vilken snyggng!

Milosmamma
0

Jättefin!

kyrkeliden
0

Snöflingans är en känd uppfödare inom hoppaveln, så trodde det var en hoppkanin :p

Jättefin iaf ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

repekka94
0

#233 min heter snöflingas inte snöflingans

Zvintos
0

#15: Det handlar inte om att det, utan rent moraliskt.
Tänk dig själv om du fött upp ett djur du var jättestolt över, och sen sätter köparen dit sitt uppfödarnamn framför.
Skulle inte du bli väldigt upprörd då?
Jag skulle iaf bli det.
Det gäller ju att tänka utifrån uppfödarens perspektiv. =)

Zvintos
0

#5: Nope, han är inte järnblå. =)
Han är alldeles för "ren" i färgen för att vara järnblå.
Samt att han inte har några viltzoner.

Lägger in en till bild på Järnsaxa här, som är järnblå.

Rafflan
0

#25 Men man FÅR göra så om inte uppfödaren har nåt emot det…

Dessutom kan ju Snöflingas bara räknas som ett dubbel namn, mina heter bl.a Stargate Atlantis som ett dubbel namn, inte för att jag har tex en uppfödning som heter Stargate (detta var dock bara ett exempel)

Jag tycker Snöflingas Henix är jätte fint, lycka till med honom :)

repekka94
0

det var ege ingen uppfödare han hade tagit en hona från en uppfödare och haft som sälskap till hästen sen hade han tyckt att hn var lite ensam och tog då en "kastrerad" hane från en annan uf. som ege inte var kastrerad så det har vart 2-3 kullar och honan är bara 1 år ännu knappt det så han har nog inhet emot att jag döper han till vad jag vill

Zvintos
0

#27: Klart man får rent juridiskt, men som jag skrev så är det fel rent moraliskt sett.

repekka94
0

puttar för lill killen

Teek
0

Så han har en massa syskon där uppe också då? Hoppas att hans mamma slipper ha fler kullar på ett tag nu då.

Lycka till med killen!

repekka94
0

#31 dom har sålt pappan så inga mer kullar det finns 7-8 kvar om nån är sugen 2 blåa 3 bruna (viltgrå) 2 -3 svarta :rockon:

repekka94
0

hmm inte vara i eiyras bur XD

repekka94
0

åhh hon såg mig…igen! =) Hmm till och med eiyra är bättre på att busa än du "suck"

repekka94
0

Hmm vilken tur att man slipper dom där fjantarna åtminstone här finns bara jag min yunnel och mina kompost galler XD

repekka94
0

hans fär stäämer inte på dom kortet pga kameran är från japan och allt är på japanska så jag vet inte hur man ska ställa inden XD

repekka94
0

putt

sofijans
0

jag tror inte dom hon köpte han ifrån har något emot att hon satt sitt uppfödarnamn framför. Kullarna var oplanerade eftersom dom trodde att hanen var kastrerad, och honan fick 3 kullar på bara två parningar. Och honan var fyra månader typ när hon fick sin första kull. Jag har hälsat på dom kaninerna och dom var skitsöta :) Jag har för mig att föräldrarna hade stamtavla egentligen fast sen blev det något misstag så stamtavlorna försvann.

repekka94
0

jaoo dom hade stamt.

repekka94
0

#35 candy slänger ett ont utråkat öga till mina löjliga små elefanter

repekka94
0

puuut för "lillisen" XD han har väll vuxit lite men skuttar mest runt på hela gården när jag går ut nät jag vaknar släpper jag ut han då följer han efter mig när jag går och hämtar posten XD

Lans
0

#38 Hur kan man hinna få 3 kullar innan man upptäcker att en hane inte är kastrerad? Flera honor eller vad?

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

repekka94
0

#42 nej men han hittade inget nytt hem till hanen och tänkte av liva han men hittade ett hem nu =) han hade dom i en stor box så han hade ingen annan plats

Lans
0

#43 Så han lät hanen gå kvar efter att honan fött? :O

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

repekka94
0

#44 tror det fråga inte mig XD

sofijans
0

#44 nej.
Först skaffade dom den "kastrerade" hanen och honan i en häst box. Sen så föddes en kull ungar med 4 bejbisar, varav 3 levande. När ungarna hade fötts så flyttade dom hanen till en bur men honan hade hunnits paras igen innan  dom flyttade hanen. Sen efter ett tag fick honan en till kull med tio döda ungar. Sen när dom hade sålt hanen så kom en till kull med femton ungar, men fem ungar dog så småningom. Så det hade kommit två kullar på en av parningarna.. ganska sjukt. Men det fungerade tydligen..

repekka94
0

#46 ok =/ låter mkt men aja

sofijans
0

japp, bella (hon som har kaninerna) sa till mig "aningen har jag drömt eller så har vi fått 10 stycken döda bejbisar, men jag tror jag har drömt" men så visade det sig att det var sant. Och sen ringde hon till mig några veckor senare ba "HON HAR FÅTT BEJBISAR IGEN, DET ÄR JÄTTEMÅNGA MEN JAG KAN INTE RÄKNA ALLEHOPA! " haha det var helt sjukt att hon får så mycket, min hona kan inte få bejbisar.