Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 556 ggr
[Yoschi]
0

skulle det funka?

min kanin är liv rädd ör anda djur det frsta djur han träffade vr en hund när den kom nära så började han stmpa jätte hårt och springa runt i buren (hunden blv rädd då med(men detär ju inte så konstigt)) andra duret var bara föer ett tag senoch det var 2 katter (super snälla och lugna) dom flesta kanine kan ju vara tilsammans med katter men deet gick inte för Yoschi han blev minst lika rädd för katterna som för hunden om inte räddare ja försökte vänja honom viddom men det gick int heller fortfrande lika rädd eter att dom bott med oss i tre veckor dom var inte i amma rum men under dom tilfällena dom var detså fick cykutbrott

ok till saken ni vet säkert attjasagt att jag ska skaffa en till kani och kastrera Yoschi först men nu oroar jag mig för att det inte skulle funka med ett tll djur vissa sägr tt han skulle skänna av att dm är av sama ras och att det därför inte skulle vara några problem men tänk om han blir lika rädd för den kaninen som för alla andra djur han täffat

om ni undrar så fick jag han när han var ca. 6 veckor så det är bara unde 6 veckor i hans liv som han bott ihop med andra kaniner

tror ni det skulle funka?

Denna kommentar har tagits bort.
Tina-A
0

Kaniner är bytesdjur och både hundar och katter är i viss utsträckning rovdjur, eller i alla fall jagare. Det är inte alls konstigt att kaninen blir rädd, han är ju deras byte rent instinktivt!

Jag tror inte alls han skulle bli rädd för en annan kanin, kanske i så fall revirskyddande. Men vänjer man dom långsamt ska det nog inte vara några problem.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Yoschi]
0

ok vad bra tack!