ute med kaninen
när ni går ut med er kanin i sele, gårni långt då eller håller ni er till gården? om jag tex ska hem till en kompis, kan man skaffa en tranport bur och ha kaninen där i när man åker spårvagn och sen får dne springa lös hos min kompis?
förlåt om ja frågar dumt, men vill bara att allt ska bli rätt så man inte gör ngt fel när man får hemsin kanin. Jag har haft kanin när ja va liten men de va längessen.
Jag går oftast bara omkring på gården :) Har gått en sväng med Alpha i skogen och på en äng i vintras, det var kul.
Tänk på att kaninen kanske inte känner till området hos din kompis, så om den ska springa lös kanske den blir osäker och rädd. Men har du den i sele ska det nog gå bra :)
Jag brukar ibland sätta kaninerna i transportburar o ta bilen ut nånstans där de kan springa fritt. Så det antar jag att du kan, bara inte kaninen blir väldigt skrämd av att åka tex spårvagn. :)
Det är inte dumt, bättre att fråga för mkt än för lite ju? =)
okej bra:)
jo.. den kan ju bli rädd i spårvagnen… det vill jag ju inte. tar ni bort kablar och sånt när kaninen e utelös hemma?
Vad menar du för kablar? :P
#3, jag har ordnat så de inte kommer åt några sladdar i det rummet de vistas i. Du kan läsa mer i tråden "Nu är jag desperat..", om hur du kan fixa sladdarna :)
okey tack!
menar sladda=)
Är det ett rum som kaninen ofta ska springa löst i borde du försöka få undan alla sladdar, för säkerhetsskull liksom. Finns lister på IKEA för att täcka sladdar :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
min kanin ahlberg som jag hade förr bet inte på kablar så hon brukade följa med mig till min kompis som jag ofta är hos. hon har ett tvbord med fack i och där brukade Ahlberg ligga för det mesta när vi var där :P Hon hade en egen kattlåda där också som hon alltid gick å när det var dags att uträtta sina behov ^^ Tyvärr biter mina nuvarande kaniner på kablar så de får vara hemma på kaninsäker mark.