Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1313 ggr
[helenal]
0

så svårt val..

har pratat med en tjej lite och hennes kompis säljer sju kaniner rätt så akut för dom får inte den kärlek dom behöver. NU är det fyra kaniner som jag inte vet vem jag ska välja.. skickar med bild.

bild borttagen av crew

[helenal]
0

Cindy, 25% hermelin 75% dvärgvädur hona, zobel siames 3 år

bild borttagen av crew

[helenal]
0

Hobbe, renrasig lejonhuvad med härstamnings bevis hane, brun otter 3 år

bild borttagen av crew

[helenal]
0

Rapunzel, teddy dvärgvädur hona, madagaskar 2 år

bild borttagen av crew

teddykaniner
0

Bill <3

Med vänlig hälsning,
Jenny

Michiis
0

Rapunzel ;p

// Michis

[Wera]
0

Tycker själv Rapunzel, då det är mest hon som behöver hem för hon ska kanske avlivas (ägarn har funderat på det) och hon har nog tovor (tror jag) och det är inte spec. skönt för en kanin.

Ev. Cindy annars, men jag vet att det finns en intresserad av henne + att min syster får hem henne nu på måndag för vidare omplacering.

[helenal]
0

jasså ska hon avlivas kanske. hur klipper man bort tovorna då? är de bara att klippa? inte så bra på långhåriga kaniner.:)

Hermelina
0

Jag tycker rapunzel eller bill

[helenal]
0

men hur ofta ska man klippa en långhårig kanin då?

teddykaniner
0

#9;teddydvv behöver man inte klippa! Till sommaren klipper vissa ned sina så dom ska få det lite lättare..det är bara borstning och som gäller för pälsen!

Med vänlig hälsning,
Jenny

[helenal]
0

jaha okej:) borsta varje dag då eller?

[Wera]
0

#11 Unga teddy dvv (fram till 8 månader tror jag) behöver nästan varje dag pälsvård, men nu är ju hon 2 år så då brukar dom inte ha lika tov bildande päls, så då räcker någon gång i veckan.

Rapunzel har nu tovor för hon borstas aldrig ;/ Nu när man ska börja borsta och reda ut tovor kanske man behöver klippa pälsen..

Kim-Lejon-Pelle
0

Rapunzel

repekka94
0

jag tar gärna cindy somm jag skrivit i en annan tråd jag bor i kiruna..

[Wera]
0

#14 Jo jag vet, men kan du ordna transport upp till dig (jag kan iaf. inte ;/).

Taci
0

Har du träffat dom ? Tänkte på vilken personlighet som faller dig i smaken bäst :)

Annars så skulle Jag iaf tagit Cindy eller Rapunzel :)

[helenal]
0

j Jg tänkte på rapunzel.. men måste veta vrt dom bor?

[chriistina]
0

Jag skulle ha tagit Cindy. Vad jag fattat har du inte haft kanin innan/på länge. Och då känns det som man kanske inte ska ta det "jobbigaste" direkt.
Man ska välja en kanin man gillar och inte bara ta den för den är avlivningshotad, tkr jag.
Men gilla du Rapunzels personlighet bättre än Cindys så ska du ju ta henne =)

[Zoie]
0

Rapunzel, välj den som känns bäst för dig!

[helenal]
0

jo jag förstår. men har ju inte träffat ngn av kaninerna så lite svårt

Em--ma
0

Skulle ta Cindy <33

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

FijaahM
0

Cindy eller bill ^^

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Devin
0

Cindy eller Rapunzel! :)

Bejb__
0

Bill eller Rapunzel tke jag, (:

[Niike]
0

Får du lov att använda bilderna?

Tycker du ska ta den som känns bäst för dig i personlighet och så :)

[helenal]
0

oj det vet jag inte om jag får.. men det tror jag inte gör ngt?

Jennie104
0

Rapunzel var Rikdigt söt! Men gå efter personligheten! :)

Bejb__
0

Har du inte haft kanin förrut så tkr jag att du ska gå på personligheten, Om du är en kunnig person på kaniner, kan du ju gå mer på utseende. Beror ju helt på kunnighet,tid,tålamod.

tantnett
0

Alla är ju ljuvliga.

Tänk efter vad du vill ha. Hane el hona det har väl också en viss betydelse? Pälsvård el lättskött? Låt det avgöra ditt val.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Niike]
0

#26 Du måste kolla så att det är OK, eftersom det är copyright på alla bilder om det inte står annat.

[helenal]
0

okej då vet jag de)

ha rju inte träffat gnn av dom så vet inte.. men jag vill ha en kelig kanin som intwe är skygg. inte för jobbig päls då jag redan ahr en hund med jobbig päls:P

[Niike]
0

Tog bort bilderna tills vidare. Du måste kolla om det är OK att använda dom först.

/medarbetare

[helenal]
0

oki

[Wera]
0

#32 Jag kan säga att det är helt OK att använda bilderna :) (Det är jag och min syster som fotat dom).

[Wera]
0

#33 Dom finns i Dalarna / Orsa men kan fås till Göteborg nu redan imorgon elr något sånt.

Men om du vill så får du ta Condy om du tycker det, för Rapunzel ska inte avlivas och hon är rakad nu för alla tovor så pälsen ska växa ut först, innan hon ska flytta (vi har en intresserad av henne).

Så om du vill kan vi skicka med Cindy till Göteborg central nu den här veckan om du kan ta emot henne? För hon är hemma hos mig nu. (Kan PM:a mitt nummer).

Cagi
0

Varför får man inte se några bilder?

[Wera]
0

#36 Jo för Niike tog bort dom för tillfället för Helena inte visste om hon fick använda bilderna (men hon får det) ;D

Magic-Love
0

jag hade inte kunnat välja, och hade jag varit tvungen hade jsg hjälpt den som varit mest utsatt för livshot. Alla kaniner är lika vackra men människan kan bara inte se det. jag hade även försökt hjälpa ägaren att hitta bra hem åt de övriga… :-)

[Niike]
0

#34 Okej.

[helenal]
0

är det skillnad på hane och hona? skvätter hanar och så?

[Niike]
0

Både honor och hanar kan skvätta, men det är oftast hanar som gör det. Kastrerar man dom brukar skvättandet sluta, men inte alltid. Dock är det långt ifrån alla hanar som skvätter :)

SaraA
0

Vissa hanar skvätter men slutar oftast efter kastrering. Själv har jatg en okastrerad hane som inte skvätter något alls som tur är.

[helenal]
0

måste ja ladda upp bildenra på nytt nu?

Lans
0

Mina okastrerade hanar skvätter iaf som tusan :S Fast jag har flera honor. Så hade jag inte haft det hade dom kanske inte gjort det lika mkt.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Niike]
0

Ja. Eftersom du inte hade kollat om du fick använda dom tog jag bort dom, då det annars kan räknas som bildstöld..

Tina-A
0

Du kan ju kolla läsa artiklar om raserna du klurat om :) Finns rasartiklar om både hermelin, dvv, lejonhuvad och teddy.

Jag föredrar hanar ^^, Men det är individuellt!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]