Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 994 ggr
kyrkeliden
0

Oansvarigt

Tänkte berätta om ett litet telefonsamtal jag fick idag…

Min kompis Angelika som jag delar lägenhet med uppe i Uppsala där jag bor nu när jag studerar ringde idag. Vi har inte hört från varandra på hela sommaren då jag är hemma i Skåne hos familjen. Angelika är kvar uppe i Uppsala för tillfället.
Imorse när hon gick en kort runda med hunden hittade hon en transportbur vid vår soptunna. Konstigt tänkte hon och tog tag i den för att sätta in den. Då märkte hon att något anat fanns i. En vit blåögd dvv hona med en liten söt bebis vid sin sida. Någon har alltså dumpat dem där! Hur kan man!, Tänk om ingen av oss varit hemma i Uppsala (även Angelika bor på annan ort å studerar i Uppsala)…

Oansvarigt som djurägare om ni frågar mig. Möjligt de sett mig med mina kaniner där, men man gör inte så!

Sorry ville skriva av mig lite, är glad att kaninerna kom till oss så allt löser sig för dem, men samtidigt är jag arg på deras sk. ägare

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

aliciia
0

fy, förstår att du är arg :/ hoppas att kaninen får ett nytt bra hem. :)

Zvintos
0

Fy vad lågt gjort!
Vilken tur att någon av er var hemma!

Jetaime
0

Jag fattar inte HUR man ens kan få för sig att göra nått sånt, tänk om ingen hade hittat dom, vad hade då hämt med kaninerna.. det vill man inte ens tänka på, fy för!

[chriistina]
0

Usch, använder folk inte sina huvud eller?
Sont gör en bara så himmla sur :(

kyrkeliden
0

Nej jag vet inte…är glad att Angelika hittade dem..men detta leder mig in på en annan fråga…

Vad tycker ni man ska göra om man inte får sålt sin kanin?, Tänk t.ex. att man måste bli av med dne då ex. någon blivit allergisk…men om det inte går?, å man inte kan omplacera?, tycker ni då avlivning är ett alternativ?

Hur ska man agera för att ta sitt ansvar som djurägare i en sådan situation?

Bara en fråga…

Zvintos
0