Burbygge
Nu håller jag på att bygga en bur! Den blir ganska lång, tror det var 120 cm på längden. Jag har gjort benen, och 3 sidor(baksidan och sidorna) Fram på buren hade jag tänkt att ha en dörr med hönsnät i och en vanlig trä dörr in till bolådan. Idag åkte jag och köpte färg så den blir grön och vit! :) Taket, dörren med hönsnät i och benen hade jag tänkt måla gröna och resten vitt. Vad tycker i om det? :)
Håller också på att bygga bur :D har bara gjort golv, kortsidorna och själva "stommen", (det blir två fack ovan på varandra). Men imorgon blir den nog klar för vi ska bara skruva ihop allt (allt är redan ut sågat osv..). Jag ska lacka buren ovanpå, måla vitt innanpå och måla kallasfalt ^^
Stort det blir, tänkte ha 110 lång men det blev 103 lång, 55 bred och 60 hög. Låter iaf. bra :D Ska också ha hönsnät 8med grönt plats runt om så det håller bättre). ;D Ska du ha sitthyllor elr sovhus ? :) *Själv ska jag ha sitt hyllor*
#1 Ditt blir säkert jättebra! :) Jag ska också ha grönt hönsnät!

Bilder är alltid kul :)

bilder..? :)
Är det inte bättre att ha ett starkare nät istället för hönsnät? Typ putsnät eller vad det heter… Mink nät kanske det heter…? Nu vet inte jag om hönsnät med grön plast runt är stark, det kanske är det men vanligt hönsnät är i alla fall inte starkt.
Men det blir nog fint ^^ :)
Bilder kommer så fort jag är klar ! :)
#5 Jag har tittat på det, men det var en jätte stor rulle och det var dyrt, Sen har jag redan 1 rulle med hönsnät med plast utan på. Jag har hönsnät på min bur i vår sommarstuga och där verkar Zoie tycka att det funkar jätte bra med hönsnät, hon gangar inte på det :]
plutt

Jag har också byggt en bur nyss, 115x60x60, använde också hönsnät med grön plast och det funkar jättebra! :)
#8 Tycker samma! :)
Glömde skriva att jag ska nog sätta dit en hylla under ! :) samtidigt *puttar* jag