Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 789 ggr
[Zoie]
0

Pälsvårds utrustning?

En borste har jag men ingen karda. Jag tänkte fråga två frågor lite hur det är. Jag har faktiskt nästan aldrig tänkt på att jag kanske ska ha en karda :]

Fråga 1: En vanlig borste har ju mjuka strån. Den ska man väl borsta med om man bara ska borsta? inga tovor menar jag då. Och en karda ska man ha och ta ut tovor? Rätta mig om jag har fel!

Fråga 2: Räcker det egentligen med bara en vanlig borste med mjuka strån till en korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad?

[Zoie]
0

*putt*

[Wera]
0

Tycker inte att en borste med mjuka strån är bra, isåfall bara för fällning, men egentligen knappt det. Kardor är bra både till fällning och till tovor :)

[Niike]
0

Är det en korsning mellan dvv och lejonhuvad antar jag att den inte har så mycket lång päls? Då räcker det nog med en borste med mjuka strån.
Ska man reda ut tovor föredrar jag en kam.

Issis
0

Jag har hästborster till mina kaniner ^^ Funkar super. Så jag har rätt så stort urval :P

[Zoie]
0

#3 Nej, det är Zoie som jag funderar över :)  Om man ska förklara så har hon nästan lika mycket päls som en dvärgvädur, mer päls omkring huvudet och öronen!

Zvintos
0

Jag har karda till mina kaniner (korthåriga allihopa).
Hade en borste med mjuka strån förut, men den bara "smetade" ut pälsen.
Kardan funkar superbra!

Riqueza
0

Kardor finns ju att köpa i olika varianter, har en ganska mjuk till mina kaniner, det funkar jättebra.

Issis
0

Och justee, har också en karda .. Det var min första borste :)