Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1407 ggr
ciss
0

Hur låter din svenska?

Ja, skriv hur det låter & vars du bor när du säger det som står här nedan!

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Bor i Norrland, Skellefteå :)

Mitt: Anna ha sjutton kaker åå Lisa piska sina matter. Kaal åt inge frukosst, så han gjorde köttfäsås istellet. Matilda e nitton år åå Frans e fyrtiotre.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Prizma_o_Kristall
0

Jag bor utanför Vetlanda, Småland:)

MIN: Anna har sjutton kaker å Lisa Piskar sina matter. Kal åt ingen fröckost, så han jorde köttfäschås i stälet. Matilda ä nittån år å Frans ä föttitre.

Kramar//Carro

Zvintos
0

Bor i södra Dalarna. ^^ 

Såhär "låter" jag: Anna har 17 kakur och Lisa pisker sina matter. Karl åt inge fruukost imorse, så han gjoorde köttfärssås iställä. Matilda ä 19 år och Frans ä 43.

Tina-A
0

Jag bor i stockholm så jag har nog ingen rolig dialekt tror jag ^^

Min: Anna har sjutton kaker å Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är nitton år å Frans är förttitre.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Bor i Stockholm

Mitt: Anna har sjutton kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är nitton år och Frans är förtitre.

- Mvh Emma

Elina.
0

Anna haar sjytton tjex å lisa piiskar siin mattor. Kaal åt itt na mårosmåål så an laga köttfässååsin istelli. Matilda ji nitton år å Frans ji förttitri. :-)

myriis
0

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

Anna har sjutton kaker och Lisa piskar sina mattor. Kal inge frukost imorse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är nitton och Frans är 43

Bor i stockholm, fast jag har lite konstig slang.. xD Men så skulle det låta om jag as det!

#6: Funderade att tag på vart tusan du var ifrån eftersom det var så konstigt, men kom på att du bor i finland :P

Milly_94
0

#1.Vi bor i samma stad.

Norrland.skellefte

Anna har sjutton kaker och Lisa piskar sina matter. Karl åt inge frulle imorse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är 19 och Frans ää 43.

Keligast
0

Kommer från skåne men jag tycker inte jag snackar "skånska" direkt :P

Anna har 17 kakår och Lisa piskar sina mattår. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

EmmaG
0

På Skaraborgska (eller "skaraboschka"Wink))

Anna har 17 kakor å Lisa piska sina matter. Kal åt inge frukost imåsche, så han gjorde köttfäschsås istället. Matilda är 19 år å Fran är föttitre.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[Quellii]
0

Haha vad knäppt det ser ut, menmen :)

Anna har sjutton kakor å Lisa piskar sina mattor. Kal åt inge frukåst imårsche, så han jorde köttfäschsås iställä. Matilda ä nittån år å Frans ä förtitre.

Stravaganza
0

Bor i Stockholm.

Min: Anna har sjutton kaker och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är nitton år och Frans är förttitre.

Lollo86
0

Västmanland Fagersta 

Anna har sjutton kakor å Lisa piskar sina mattor. Karl åt inge frukost imåshe, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är nitton år å Frans ä förttjotre.

twinnie
0

Stockholm

Anna har schutton kaker å Lisa piskar sina matter. Kal åt inge frukost imorsche, så hann gjårde köttfärschsås iställe. Matilda e nittån år å Frans e fyrtitre

Sosso
0

Bor i stockholm. ^^

Anna har sjutton kakor å Lisa piskar sina mattor. Kal åt inge frukost imorse så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är nitton år å Frans är förttitre.

senna
0

Ronneby, blekinge.

Anna har sjutton kakor och lisa pisskar sina mattor. Kaarl åt ingen frukost imosse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda ä nitton och frans ä föttitre.

Proanders
0

Anna har sjottån kagor och Lisa bankar sina mattor. Kal åd ingen frukos i mares, så han jorde köttasås i ställed. Mattilda e nitton och Frans e fortitre.

Nu talar inte jag, så här, men antar att det är vad trådskaparen vill se..

soten
0

Dalarna, Borlänge

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt inge frukost imorse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är 19 år o Frans ä 43.

Noa-Nisse
0

Jag bor i Skåne, så det låter lite anorlunda..! :P

Anna har 17 kagor å Lisa piskar sina mattor. Karl åd ingen frukost imårse, såh han gjurde köttfärssås istället. Matilda e 19 år å Frans e 43.

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0

Högt upp i Norrland ;D

Anna har sjutton kaker å Lisa piskar sina mattor. Karl åt inge frukost imorse, så han gjord köttfärssås istället. Matilda ä 19 å Frans är 43.

Highlandertess
0

Västvärmländska här (tänk Bengt Alsterlind ungefär *ler*).

Anna har 17 kaker å Lisa peskar sine matter. Karl åt ingen fruköst imörse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda ä 19 år å Frans ä 43.

Max-Lisa-Kim
0

Jag bor i Örebro, Närke =P

Anna har 17 kakor å Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är 19 år å Frans ä 43.

SagaoAlfred
0

Västernorrland - örnsköldsvik

Anna har sjutton kaker å lisa piskar sin matter. Kal åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år å frans är 43.

Lotta_A
0

#6: Elina vart tusan kommer du ifrån? :P

Lotta_A
0

Jag kommer från stockholm:

Anna har 17 kaker å Lisa piskar sina matter. Kal åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås iställe. Matilda är 1nitton år å Frans är förtitre.

SagaoAlfred
0

Ifall ni vill höra hur jag låter som, så kan ni alltid kolla min blogg. Där finns det en del videosar! ^^ Inte alla på sida 1 dock, utan på sida 2 å sådär också. Ni får gärna kolla runt!
http://randigt.bloggspace.se/

Elina.
0

#24: Jag kommer från Vörå ;)

[mangaa]
0

Bor i Norge ;p

Anna har søtten kake og Lisa piske sinne matte. Karl spiste ingen frokost imårrest, så han laga kjøtpuddingsaus isteden. Matilda e nitten år og Frans e førtitre.

fridak
0

kalmarit…

Original: Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

Min version:
anna ha sjutton kake å lisa piska sina matte. kal åt ingen frukost i mosse, så han jode köttfässås istället. matilda ä nitton å och frans ä föttitre.

Nova.Caspian
0

Örnsköldsvik - Sidensjö

Original:

Jag:

Anna har sjutton kaker å lisa piskar matterna sina. n'Khal åt ingen fruckost imårse, han gjort köttfärssås istället. na'Mathilda är nittån år och n'Frans är föritre.

Fast nu skrev jag liiite bredeare än vad jag pratar, säger bara na och n' före namn ibland :)

Llinnea-
0

Jag bor i västerås pratar mycket med å, ä och ö :) 

Jag: Anna har sjötton kakor o Lisa piskar sina mattor. Kal åt inge frökost imårsä, så han gjorde köttfärssås iställä. Matilda är nittån år och Frans är förtiotre.

Original: Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imårse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

lill-jarven
0

Kiruna :) Har dock ingen direkt norrländsk dialekt, folk blir alltid förvånade när jag säger vart jag kommer ifrån ^^

Anna har sjutton kakor och Lisa piskar sina mattor. Kahl åt inge frukost imårsche så han gjorde köttfärschås iställe. Matilda ä nitton år å Frans ä förrtitre

teddykaniner
0

Anna haar chytton kakona å lisa piskar mattona siin.Karl åt int na måronmåål imorn,så ha jo köttfärssås istelli.matilda ä nitton år å frans förttitre

XD

Med vänlig hälsning,
Jenny

flisan93
0

Rolig tråd:D!

Bor i norrland Skellefteå

Anna ha sjutton kaker åå Lisa piska sina matter. Kaal åt inge frukosst, så han gjorde köttfäsås istellet. Matilda e nitton år åå Frans e fyrtiotre.

Kopierade ciss, eftersom jag inte kunde skriva det bättre;)

[Caifeen]
0

Anna har 17 kakör åh Lisa piska sina mattör. Kaal åt inge frukosst, så han jord köttförssås iställä. Matilda ä 19 år åh Frans ä 43.

Clariiz
0

Jag bor i Eskilstuna. och låter typ såhär..

Anna har skjutton kaker o Lisa pisskaar sIna matter. Kal Åt ingen fruckosst imoshe, så han jorde köttfeshås iställä. Matiillda ä nitttån å Franns ä förtitrE.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Em--ma
0

Stockholmska för mig :/

Min: Anna har 17 kakor åå Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost,så han gjorde köttfärssås i stället. Matilda e 19 år åå Frans 43.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

repekka94
0

äkta norrbottning kan även bryta på finska ibland

anna ha chuttån kakor å lisa piska sina mattor. Kal åt ingen mat på mårrånen, så han gjode köttfärss iställät. matilda ä nittån år och frans ä förtitre

[Niike]
0

Anna har schutton kakor o Lisa pisskar sina mattor. Kal åt ingen frukost imorse, så han jorde shöttfärshsås istället. Matilda är nitton år o Frans är förtitre.

xD tkr det är jättesvårt att skriva det man säger, men ja typ såhär :P

aliciia
0

Anna har sjutton kaker å Lisa peskar sina matter. Karl åt ingen furkost så han gjorde(vi säger fixa) köttfäch isälle. Matilda är nitån å Frans ä Förtitre.

de va inte så bra meningar för att visa typ, snackar m mkt Ö & Ä

jag kommer ju från gÖtebÖrg

repekka94
0

OT ???

teddykaniner
0

det fanns inte ot-när tråden startades!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Clariiz
0

#41; OT Fanns inte när tråden skapades^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

flisan93
0

#42 Ojj, är den så gammal!;) Haha….såg inte det.

Wow

jees94
0

Bor i västerås och säger typ såhära:

Anna har sjötton kakor o Lisa piskar sina mattor. Kal åt ingä frökost imårsä, så han gjordä köttfärssås iställä. Matilda är nittån år och Frans är förtiotre.

E=Ä

Utsiktens
0

Jag pratar ungefär som Cissi/ciss (#1) och Linn/flisan93 (#34). ^^

Lans
0

Typ såhär låter det väl för mig. Jättesvårt att skriva hur de låter ju.
Är från Kiiruna, norrbotten, lappland, osv. (fast vette tusan om jag har så mkt dialekt, för folk får ofta för sig att jag är från sthlm. haha)

_________

Anna ha schutton kakor å Lisa piskar sina mattor.
Kal åt inge frukost imårsche, så han gjorde köttfärsschås iställe. Matilda ä nitton år å Frans är förtiotre.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

sofijans
0

norrbotten, överkalix.

Min: Anna har sjutton kakor å Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse så han gjorde köttfärchås iställe. Matilda e nitton år å Frans är förtitre.

Ellenfyrkant
0

Bor strax norr om Karlstad i Värmland :)

Min: Anna har scutton kaker åå Lisa piskar sina mattor. Kal åt ingen frukåst imorse, så han gjorde köttfärsås istället. Matilda är nittån år och Frans ää förtitre

Mvh Ellenfyrkant

Salladshataren
0

Asså, herregud vad Tina kan mobba min dialekt xD Pratar skånska och var i stockholm, jööööööööösses vad stockholmarna såg ut som frågetecken, hahaha Skrattande

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

viraa
0

växjö småland

min version:

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Kal åt ingen frukost imose, så han gjorde köttfässås istället. Matilda är 19 år och Frans är 43.

det ända är väl att jag inte säger R så tydligt ibland menmen

fettmedkevlar
0

Kiruna/Jukkasjärvi

Anna har schutton kakor å Lisa piskar sina mattor. Kaal åt ingen frukost imoschse, så han gjorde köttfärcssås istället. Matilda ä 19 år å Frans är 43.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

teddykaniner
0

putt^^

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jennie104
0

Värmland,

Anna har 17 kaker och Lisa piskar sina matter. Kal åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfächsås iställe. Matilda ä 19 år å Frans ä 43.

Och till henne säger jag Na

annaforsgren
0

stockholm

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Kal åt inge frukost imorse, så han gjorde köttfächsås iställe. Matilda e 19 år å Frans e furtitre.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Frida
0

Göteborg (utan "äkta" dialekt):

Jag bryr mig inte om att skriva om texten för att visa hur jag pratar eftersom jag säger precis som det står med alla bokstäver på rätt plats. Siffrorna säger jag precis som man skriver dem med bokstäver. Möjligtvis att jag ibland säger förtitre istället för fyrtiotre.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Kristall
0

Anna haar 17 kakor (säger inte kakor, men) å Liisa pisskar sina mattår. Karl åt inge mårånmål i mårsse, så han laga' köttfärssåås (säger inte det heller) istelle'. Matillda é nittån år å Franns é förttitre/-tri. :)

Beror lite på var jag är också, och med vem, för med min moster och morfar (som bor i Sverige) talar jag som dem liksom, och när jag är i Österbotten händer det att jag byter lite om till den dialekten. :) Då blir det ungefär som i Jennys version i #33. ;D    

Jag bor förresten i sydvästra Finland. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Jag bor i Dalarna (Född i Stockholm, men har bott nätan hela mitt liv i Orsa, nu bor jag i Rättvik/Edsbyn).

Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Kal åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är 19 (nittån) år å Frans är 43 (förti tre).

Jag säger olika, ibland säger jag "kaker" istället för "kakor" och ibland säger jag "matter" istället för "mattor".

Quette
0

Skåne

Anna har chutton kakår åå lisa piskar sina mattår. Karl åt ingen frukust imårse, så haan jordä schöttsfärssås istellet. Matilda är nittån år och Frans förtitrre. ^^

[Zoie]
0

Så här låter jag ungefär, bor i dalarna borlänge:
Anna har 17 kakor och Lisa piskar sina mattor. Karl åt ingen frukost imorse, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda ä 19 år och Frans ä 43.

Lizzan
0

Bor i norrland, Skellefteå :)

MIN: Anna har schutton kakor å Lisa piskar sina matter. Karl åt inge frukost imorsee, så han gjorde köttfärssås istället. Matilda är nitton å Frans är förtiotree.