Ner trampad :(
Idag när jag hade Molle lös på tomten och vi busade runt så kom det hund som började jaga honom ;/ (en labrador) Jag skrek på hunden att sluta men den fortsatte med viftande svans :( Jag sa till hundägaren men den brydde sig inte! den sa bara "Sluta skrik på min hund, om du skadar den så har du med mig att göra" Sen så sprang Molle in i hörn på tomten. då började hunden stampa på han med framtrassarna :'( Jag fick panik och skrek som en "idiot" (nu kommer ni tycka jag var elak) jag puttade hunden så den flög iväg rakt in i buskarna, när han log där och gnälde så sprang jag fram tog molle och la honom i kaninhuset. Sen var det bara att spring in i huset och låsa dörrarna tills hundägaren gått!
Men nu till frågan, Molle är pigg och han verkar "normal" Men kan han dö? :( Sitter här och gråter in floder (med honom springandes på golvet) Jag vill inte att han ska forsvinna ur mitt liv :((
Ursäkta lång inlägg, var tvungen att skriva av mig!
Gud vad läskigt :( O vilken jävla oansvarig o idiotisk ägare! Och nej, jag tycker inte alls du var dum som knuffade iväg hunden. Jag hade själv kunnat göra något mkt värre faktiskt, för o skydda mina djur.
Du får väl hålla koll på honom så han äter o dricker o så. Verkar han normal nu så är han nog bara chockad, o det går nog över :)
Om han verkar må bra så är det ingen fara. Om han piper eller ser ut att ha ont kan du ringa till veterinären och få råd. Det blir säkert bra:)
Håll lite extra koll på honom..

Knäpp hundägare! Man ska inte ha en hund lös när man inte vet vilka konsekvenser som kan uppkomma!
Du behöver inte vara rädd att han ska dö :) det kommer han inte, han kanske är lite chockad!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Ja, han äter och dricker. Han är bara lite skakig, men jag tänkte mer på om det kan visa sig ng om några dagar mm? För just nu är han ju pigg men ibland får han ryck och springer fram till mig.. Nej har kollat han pep inte när hunden stampa på honom och inte nu heller. Han verkar inte ha ont.
#4 Han skakar nog för att han är omskakad, han fick säkert en lätt chock. Om han äter och dricker och inte verkar ha ont ska det inte vara något att oroa sig för:)
Ja, jag hoppas det :)
Lycka till! :)
Ring polisen och förklara vad som hänt (speciellt hur ägaren betedde sig), och fråga hur du ska bete dig om detta händer igen.
Jag hade nog blivit så förbannad att jag gett hunden en känga!
Att han är så fräck och säger att du får med honom att göra om du rör hunden.
Hunden har ingenting på din tomt att göra från början.
Ang Molle, så säger jag som flisan.
Så länge han äter och dricker är det ingen fara.
Har varit med om hund som varit på tomten och skrämt kaninerna x antal gånger och kaninerna blev livrädda varje gång.
Men de klarade sig allihopa.
Tack :) Jo jag ska nog ringa. Men jag tänkte ju mest om han kunde ha brutit ryggen mm och det ger symtom senare! Han är jätte pigg just nu iaf! Han äter och dricker, och tvättar sig ^^
Hoppas det går bra för din kanin.. Säger som övriga, du behöver inte alls ha dåligt samvete för att du knuffade undan hunden, bara tur att du inte blev skadad..

Anmäl hundägaren! Gud vad elakt av h*n!
Hoppas det går bra med lilla Molle :)<'3
Himla oansvarad hundägare. Jag skulle nog varit ännu brutalare om en hund hade jagat mina små<3(A) typ tagit hårt i nackskinnet, men det är nåt helt annat..tillbaks till ämnet..så länge han äter & dricker borde han vara okej :) Så skönt det inte slutade värre.
Jag tycker de var rätt av dej att putta hunden, jag skulle gjort samma sak eller nått dummare. Man är ju rädd om sin kanin!
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
va stark du måste vara som kan slänga iväg en hund i buskarna:) en sån stor hund.
riktig oansvarig hundägare. hoppas din kanin mår bra!
Usch, jag kan lova jag blivigt ännu surare.
När här kommer in en hundar till vår trädgården (va några år sen här kom ngn men ändå). Så brukar man pappa skrika att de är bäst de får bort hunden direkt om de vill ha hem den hel (a)
Skulle ringt polisen och anmält, just pga av att ägaren sa sådär också.
Men iaf, håll bara noga koll på kaninen och se så den äter och dricker. Värka den slö så åk till veterinären, bättre en gång för mycket än för lite.

Om kaninen hade brutit ryggen så hade du sett det direkt. Tror det är ingen fara för kaninen, kanske chockad. Som andra säger så länge den äter och dricker så är det ingen fara :)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Nu är jag så innerligt trött på dessa hundägare som inte håller rätt på sina hundar. Och ej tar ansvar för vad dom ställer till.
Du gjorde helt rätt som tog tag i hundj…veln. Det räddade din kanin. Bra jobbat.
Håller tummarna att Molle blir sig själv igen.
Marsvin 4-ever
.

Herre gud så oansvarigt. Hur kan man bara säga så?
För det första så får ju inte andras hundar springa inne på ens tomt sådär.
Men att han säger något sånt. Jag skulle blivit helt galen.
Usch. Tur att det gick bra med kaninen iafl.
Jag tycker ändå att det låter som att din kanin har klrat sej undan väldigt bra :)

Om min hund skulle springa på nån annans kanin så där skulle jag fått panik å dragit bort min hund de hårdaste jag kunde inte stått å skrikit till kanin ägaren att hon/han inte får röra min hund! tänk så skulle min hund ta ihjäl kaninen bara förr jag skrikit att kanin ägaren inte får röra min hund! :S Om jag hade skrikit så så hade jag haft så jävla dåligt samvete efter de! å jag skulle aldrig någon sin skrika så heller! jag skulle ha räddat kaninen å puttat iväg hunden hårt precis som du gjorde! du gjorde rätt! hoppas allt går bra med kaninen! <3
usch vad tråkigt! väldigt oansvarigt får jag lov att säga, Du gjorde rätt tycker jag. Håller tummarna för att Molle inte har gjort illa sig!
Hur är han nu? Som vanligt?:)
Nja.. Allt jag tränade bort under sommarn (dåliga vanor han har oså) har kommit tillbaka… Men annars är allt bra :)
Ush fytusan vad hemskt :(
Usch, Vilken oansvarig ägare! Vissa människor borde inte ha djur, Spelar inte ngn roll om man är snäll´, man ska ju inte låta hunden skadda andra djur för dä ! Skulle mina Hugo springa in på någons tomt där d fanns en kanin lös så där skulle jag fått panik för att hugo gjort ngt. Inte för att hugo skulle skadda ett djur, Han är på took för snäll :P