Löser päls! :S
Ska försöka att skriva så ni förstår, men ni som känner mig vet att det är jag inte så bra på.
Jag märkte nyss att min kära Oboy har ett slags "hål" i ryggen, eller snarare i pälsen. Det är inte så stort, en centimeter ungefär, där han har lös päls. Jag var där och pillade och kunde dra loss små tussar.
Blev lite oroad, eftersom det inte verkar ta slut. Fick loss ganska mycket päls faktiskt. Och det känns inte riktigt som att det är ett sådant där vanligt då han löser päls ibland.
Märkte även att det är lite kortare strån under det där lösa.
Kan detta vara något, typ vitaminbrist eller så?
Tack på förhand.
Han kanske fäller?

det är det jag menar med "Och det känns inte riktigt som att det är ett sådant där vanligt då han löser päls ibland."
Alltså att han fäller. Men det kanske är det? Han brukar bara inte fälla sådär mycket på ett och samma ställe… :S
Hm.. *tänka tänka* Har han löss? Eller han kanske har ägg (flugägg), så han kanske bara kliar där?

#4: Har inte sett honom klia där… Och hur kan man se om han har löss?
#5 Vanlig luskam ^^

#6: Okidoke. Ska kolla om han har det, bara jag hittar mammas luskam. Hon har just gott och lagt sig, så kanske jag får kolla imorgon… Ska se.
Annars kan det vara att han har skavt där mot ng gren mm
Du kanske har bild, jag fattar inte det med "hål" och sånt?

Jag kan gå ut och ta bild, #9… X) Återkommer med en bild.

Nu går det inte att ladda in bilder i datorn… Vad är det med den här jäkla skitdatorn igentligen!?
Tyvärr kan jag alltså inte få in en bild för tillfället.
#11 Det går inte så bra för mig heller, får det ibland och ibland inte men bara på min dator inte på syrrans -.-

Min systers kanin, har typ likadant och hon var typ och kollade det hos vetrinären, dom sa typ att det var att han fällde, men att det var " sen fällning" så det är inget farligt :P.