Klo klippning!!
Hur tränar man sin kanin smartast för att få den att tillåta klo klippning?? Våran han kanin blir fullständigt galen och sprattlar och bits bara man börjar med att klippa en klo. När man sen släpper ner honom så stampar han så det dånar i backen:(
Han gillar det verkligen inte, annars så är han världens socialaste och gulligaste. Skulle aldrig normalt drömma ens om att bitas eller vara sur. Kommer alltid fram rusande då man kommer till buren. Vi köpte honom då han var två år gammal så jag vet ju inte om han har varit med om något obehagligt tidigare i samband med klo klippning. Hur tränar jag honom att acceptera att jag klipper klona på honom.
Är det någon som vet på ett ungefär vad en vetrinär tar för att klippa klor på en kanin i fall jag inte skulle fixa det själv?
Vira in honom i en handduk, näe du håller honom på rygg.
Not your mom, not your milk.

Det är väldigt svårt för en nybörjare, själv har jag ltie problem med två av mina kaniner, Du kan testa att klippa klorna när den sitter upp, låt den äta en morot sammtidigt.
sätt kaninen på ett bort och sätt dig brevid den.
sätt armen runt kaninen och försök klippa ena framtassen, håll fast i tassen med ena handen och klipp med den andra.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus