Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 744 ggr
flikkan
0

Jobbig tonår

Min han kanin Texas är inne i sin tonår och han är jätte jobbig. Han bits och sprattlar en massa.
Så jag undrar när hankaniner brukar komma ur sin tonår.

Kan man göra andra grejer sålänge så han blir lugnare? tips??

Tacksam för svar

[Wera]
0

Nalle är ckså i sin tånår fast han bits inte men han sprattlar lite mer än vanligt (inte mkt) och han knorrar, är lite galen i buren och typ massa sånt, jag vet inte riktigt när hanen kommer ur sin tonår, tror det är olika, hade en hane som fortfarande skvätte när han var runt 10-12 månader och jag kastrerade han så jag vet inte när han annars skulle komma ur sin tonår, för det är den enda hanen jag haft som hållt på så. Förutom Nalle, men han är fortfarande bara 4-5 månader.

flikkan
0

putt

Kiwanu
0

hur gammla är dem när dem är i tonåren nu igen? xD

annaforsgren
0

de kommer ut ut tonåren när de är ungefär 1 år, det är olika från kanin till kanin^^ vissa kommer ut ut den annan dess.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

amela87
0

Min Nisse e oxå i tonåren men han skvätter aldrig o bits aldrig,han sprattlar lite mer än vanligt sen e han mer mys galen o vill bli klappad massa,men annars har ja inte märkt mycke=) tror d e olika från kanin till kanin^^

d enda tips? ja har om han splattlar mycke e att hålla kvar honom hur jobbig han än e,o släppa ner honom när han e lugnare för att visa att "så får du inte göra"o att d e du som bestämmer^^

hoppas han blir lugnare=)