Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 2868 ggr
Mascot
0

Vilken sele är bäst?

Ska snart köpa en sele till min kanin
Så kan ni berätta lite om olika selar och
för & nackdelar med dem olika sorterna?
Vilka selar som är bäst att ha om man ska
hoppa eller bara vara ute & gå lite,
Och vilken sele är snällast mot kaninen,
Vilken är bäst om man har en kanin som
lätt försöker rymma ifrån selen?

jaanniepaalm
0

allså det är olika från kanin till kanin, vissa trvivs i h-sele vissa inga, ja kan bara ge dej ett råd köp lite olika selar och känna efter och så vilken som din kanin tycker bäst om och så :)

galaxens
0

jag tycker både om h och bog sele. Olika från kanin till kanin.

www.freewebs.com/kometens/

Mascot
0

Okej, : ) Men om jag ska köpa en H sele, Det finns ju både kattselar & kaninselar. Vilket är bäst av dem om man har en liten kanin? Vissa säger att kattselen är bättre men är den bara om man har en ganska liten kanin också eller är en vanlig kaninsele bättre då? Hoppas ni förstår vad jag menar.

[Wera]
0

Mina kaniner tar sig lätt ut bogselarna, tycker dom passar kraftigare kaniner XP H-sele tycker jag är bäst, med en remsa som går under magen. Då brukar dom inte kunna ta sig ut.

[Wera]
0

#3 Katt selar har längre remsa vid ryggen och jag tycker inte det är bra, för då åker mag remsan vid bak benen. Ett kanin H-sele med remsa under magen är bäst.

Kristall
0

Jag har testat både H-sele och bogsele till min kanin, båda har dock varit för stora (hon är en ganska liten dvärgvädur) och hon rymmer ur dem hur lätt som helst bara hon vill. :S

Men bogselen har hon i alla fall hållits längst i. ;)
Och den verkar bekvämare för kaninen, går snabbt att sätta på och spänner inte åt runt halsen alls. :D
Skiljer ju dessutom bara ganska lite i priset, och selar kostar inte så mycket, så varför inte köpa en av båda? :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mascot
0

Okej tack för svaren, Ska börja med att köpa en H sele för  kanin & Sedab se om det går bra :)

flisan93
0

Enligt mig så är bogselet mycket bättre än H-selet. Bogselet är både rejälare och ser ut att vara skönare. Istället för att dra i halsen som H-selet gör, drar det istället vid "bröstet". Helt klart mycket bättre..

Nu när McDreamy är så liten använder jag h-sele för att bogselet är för stort. H-selet kan skjusteras i storlek, det kan tyvärr inte bogselet.

Sashhi
0

Jag tkr att bogselet & bröstsele.

Not your mom, not your milk.

Mascot
0

Idag köpte jag en sele, Dem hade inte jättebra selar tyckte jag men det blev en blå liten kattunge sele och den passade jättebra på honom. Han brydde sig inte alls om selen, Så jag gick med honom några minuter och han var jätteglad och hoppade och gjorde glädjeskutt :) Kommer med bilder sen kanske.