Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 860 ggr
smillan
0

hökuber

Kan man ge bara hökuber till kaninerna? istället för löst hö. Om inte varför? Finns det bara i små förpackningar eller finns det i stora också?

Bara nyfiken och har tankarna tänk om jag eller min dotter skulle bli allergisk, min mamma är ju de emot hö.

RobiaS
0

Min mamma är allergisk mot hö och jag använder hökuber, jag har inne kanin. det funkar jätte bra! min mamma känner inte av dom, Keso älskar dom. Jag har bara hittat i små paket.

Men du kan ju köpa hem och se om du tål dom. :)

smillan
0

#1 tack :) själv är jag inte alergisk, emn kan ju vara bra att ha sådana då min mamma kommer på besök så hon slipper att må dåligt. Bra och veta är nämligen smått skraj för att lilltjejen skall bli allergisk emot hö för hon är det mot gräs. Men än så länge (pepparpeppar) är hon inte det.

RobiaS
0

#2 okej varse god, jo min mamma kan ju lukta på dom utan att känna av något men det kan hon inte på vanligt hö.

jees94
0

en fråga bara, vad är det?

RobiaS
0

Hö som är pressat till kuber och de flesta allergiska ska tåla det alltså de som är allergiska mot hö.

smillan
0

då borde man kunna rensa ut allt hö dagen innan min mamma och lilltjejens pappa kommer (tror han också är allergisk)och ge hökuber istället.

Jag har läst någonstans att man inte bör ge bara hökuber för de sliter inte ner tänderna lika bra söm löst hö. Stämmer det?

[Niike]
0

#6 Låter som det kan stämma. Har aldrig sett hökuber men kan föreställa mig hur dom ser ut på ett ungefär.

RobiaS
0

det går då jätte bra för mej, och keso har inte för långa tänder. de är ju hårda så de måste ju slita ner tänderna!

smillan
0

#8 jag funderade på det när jag läste om att de inte skulle vara bre. De är ju hårt sammanpressat så de borde ge motstånd och slita ner tänder

RobiaS
0

#9 Ja, keso har haft kuber typ ett halv år och hans tänder är jätte fina och jag lovar dig det är tuggmotstånd i hökuber.