Semester?
Ni som har uppfödningar och massor av kaniner elr ngt annat. Va gör ni med era kaniner när ni ska på semester?
- Ber ni någon släkting att passa dom?
- Skickar ut dom till olika hem? :/
- Tar med dom?
- Åker inte på semetster?
- annat (skriv vad)
putt
4. Vi åker nästan aldrig på semester, ibland är vi bara bort en natt. Ibland när vi har varit borta i en vecka så har min pappa åkt hem och matat djuren. Det är en nackdel med att ha många djur man kan inte åka på långa semestrar långt hemmifrån.
Kastanjegårdens Kaniner

Semestern består i att kela med alla kaninerna, haha
Semester? Det minns jag knappt vad det är.
Har iofs bara 4 kaniner, men bara det är svårt att hitta passning åt. Sen en ödla och två katter också.
Var nog 3 år sen vi var på semester eller kanske 4år sen. Det krävs mycket planering om vi ska åka iväg.
En av kaninerna har jag tagit med av vissa orsaker och resten (4 st) är hemma och blir matade av min granne :)

Åker inte på semester spec ofta men nu i sommar ska vi till öland och då ställer mina underbara svärföräldrar upp och passar djuren och huset åt mig.
Jag brukar låta min bästa vän ta hand om dom, om inte min mamma gör de. Eller så turas dom om , då min mamma inte vågar ta ut dom . :)
Jag åker inte på semester. Men skulle jag göra det så finns det alltid någon i min familj (vi är sju stycken) som kan passa mina kelgrisar :)
Var i Skåne en vecka i april, då fick mamma och min ena syster vara kaninvakt.

Min kompis Johanna tar hand om dom, och så tar jag hand om hennes när hon 'är borta :)
ahha:P Värkar inte vara så många som åker på semester när man har kaniner:P
Själv passar min underbara farmor mina djur när jag är borta, och vi är borta ca 2 veckor varje år:P Snäll farmor man har^^,
Mormor ser till mina :):)

#10 min farmor tar också hand om mitt marsvin kaj när vi är på semester.. farmorsar är snälla haha :))
Ska åka till turkiet näst,nästa vecka och då tar farmor hand om ggrisarna :) har dock ingen kanin ännu men kommer köpa en till hösten :)
åker inte så långt och länge borta, men om jag gör det så passar min snälla man dem och om han också mot förmodan är med så passar vår snälla granne/mannens kusin dem! tjänster/gentjänster typ… och vi har 2 hundar (de följer ju med oftast), 5 katter, 17 marsvin och 6 kaniner!
Denna sommar var/är jag bara borta två nätter sammanlagt!
putt
min mormor ska nog ta hand om djuren tror jag.
mormor eller mamma
släktingar:)
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Antingen så passar någon släkting dem, granne eller en kompis. Det fungerar super :D Så jag brukar åka på semester ca. 2 ggr om året. Eller mer, för att jag har släktingar i Tyskland och då så träffas vi egelbundet… Men vi åker aldrig bort om ingen kan passa kaninerna.