Tragedi....
Har gråtit konstant i timmar, kan inte sluta.
Kl 9 i morse gick jag ut till kaninerna. Det första jag ser när jag närmar mig kaningården är att det ligger pälstussar på marken.
Sen när jag kommer fram till burarna ser jag att Maja och Tilde som bor i markburar är borta. ![]()
Och alla kaniner som sitter i fackburarna är livrädda, kan inte ens klappa mina tamaste… alla sitter och trycker i ett hörn.
Kollar Ossian, Nott och Will som också bor i markburar, dom finns kvar. men är livrädda.
Sen kollar jag emot Luddes betesbur………Fyfan… det ser först ut som om han står på bakbenen och lutar sig emot gallret, som för att hälsa. Men han är död, huvudet sitter fast högt upp i gallret. Han har antagligen blivit skrämd av det djur som har varit här, och fått panik och rusat fram och tillbaka, för att tillsist fastna i gallret.
Hade ju en ungräv här för några veckor sen, vet inte om det var den eller ett lodjur. Min lilla tysk försvann för ett tag sen också, vi tror det var räven som tog henne.
Nu ska jag ta in alla kaniner som bor i markburar och sätta dom i vanliga burar.
Vet inte om Maja och Tilde är döda, men jag kan inte hitta dom någonstans…
Ååå vilken pissdag!
Mår så helvetes dåligt :'(
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Fy så hemskt!

usch, så hemskt
Fyfan alltså! :'(
mångamånga tröstkramar till dig!

men gud så hemskt! :''''(((( hoppas du hittar dom två kaninerna, är du inte säker på att det har vart en människa som gjort de? tagit dom? iallafall fy vad hemskt ='''((

Jag förstår hur du känner dig Martina. Trist att det skulle hända så…
Jag tänker på dig och skickar många och varma kramar till dig…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Oj, stackarn, det måste vara jättejobbigt :(

Herregud, vad hemskt. Beklagar verkligen :'(
*Massa tröstkramar till dig*

**YTTRANDEFRIHETEN GÄLLER PÅ DETTA FORUMET OCKSÅ
**Anmälan skickad till Sajtvärden!
Sanningen är ofta illa hörd, men det är ett brott mot rikets lag att bort-censurera text på ett öppet forum, då inget i texten är kränkande eller på annat sätt opassande.
Usch, en kaninägares värsta mardröm.
Beklagar verkligen, Martina. 
Tusen kramar
Hoppas att dom har överlevt, kämpa vidare!
Kramar <3

Nej gu vad hemskt! :´( Många tröstkramat till dej <3

Nej gud vad hemskt. :(
Beklagar. :(
Men gud så jävla hemskt :( Förstår verkligen hur dåligt du måste må :( Kram! <3
Hoppas verkligen du hittar Maja o Tilde!
Tack alla <3
Har varit ute och letat, men har inte sett några spår :(
Usch, jag fick klippa upp gallret för att få bort Ludde…
Solbackens kaniner
Usch vad hemskt! :'(
Kram <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#10 Knäpp på näsan är det minsta Martina behöver just nu… Du hade inte behövt skriva så. Martina lider tillräckligt mycket…
Fy så fruktansvärt!:o( Stora tröstekramar..
#10: Huruvida text är kränkande eller inte, är helt individuellt.
För det som den ena ser som icke kränkande, kan ses som väldigt kränkande av ex någon annan.
Samma gäller om det är opassande eller inte.
åh stackars dig! :/
Fyfan asså ;(
Hoppas verkligen att Maja och Tilde kommer tillbaka och klarade sig! ;(<3

ush.. fy f*n.. massor av tröstkramar till dig.. :'(

Omg! Herregud! Stackars dig Martina! Hoppas Maja och Tilde kommer tillbaka<'3 Massa varma kramar till dig!<'3
Gud… vad hemskt.

Nej fy vad hemskt! Lider med dig!
// Nathalie
Åhh stackars dig <3:( Hoppas att du hittar dem. Sänder tröstkramar<3
#10 Det du säger behöver inte Martina, har du inget bra att säga så behöver du inte säga något heller!
Usch vilken mardröm!
Om det är en räv/ett lodjur så kunde ni ju kontakta en jägare, då den säkert kommer tillbaka till gården och skrämmer upp kaninerna senare också.
Ja, eftesom det är andra gången den kommer hit. Den tog min lilla tysk förra veckan.
Jag hittade nu avföring från något djur vid uteburarna. Ska fråga någon kunnig om dom ser vad det är för djur. Kollade i en viltbok, och det är mer likt lodjursskit än räv.
Solbackens kaniner
Fy fan :'/ Så hemskt! Hoppas du hittar tjejerna. Beklagar verkligen :(
Tröstkramar <3

Gud va hemskt :/ Stackarn..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Började ju nästan gråta när jag läste, och ändå känner jag ju inte dina kaniner.
Många många tröstkramar!
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ush vad hemst ! Hoppas dom kmr tillbaka bara !

Fy vad hemskt! :'(
Jag hoppass verkligen att kaninerna som försvann kommer tillbaka. Och det är verkligen tråkigt att det hände.
Många tröstkramar
Fan så läskigt:'( Du måste må uselt, stackars dig.
Tusen tröstisar<33
Fy vad hemskt =(
Stackars lilla kanin som fastnade i gallret =`(. Hoppas de andra 2 kaninerna kommer tillbaka!
Sånt här får ju inte hända…stackars dig och dina kaniner =(
Kastanjegårdens Kaniner

nej vad tråkigt! Kan inte ens tänka mig hur det känns för dig, men förstår att det måste vara jättejobbigt.
Hoppas verkligen att Maja och och Tilde kommer tillbaka, tänker på dig.
#10: Om jag inte är helt fel ute bestämmer sajtvärden vad som ska få publiceras på sidan? Ninnih säger är det indviduellt om en text är kränkande eller inte,
the vanity, it becomes insanity
Nej, men gud vad hemsk!! :( Tröstkram!
/Anneli
Gud vad hemskt :(
Men fy vad hemskt :'(
Jag skulle aldrig våga låta mina kaniner bo ute i en mark bur om det finns rovdjur där jag bode…
Men du skulle ta in dom andra kaninerna från mark burarna i vanliga burar va?

Men herregud vad hemskt!!
* en miljon tröstkramar till dej*

NEJ!!! Hoppas att dom överlever, det måste dom göra
#43 nej kanske inte, men det är inte så ''lätt'' att ha 30tal kaniner inomhus!!
Jag önksar dig bara lycka till nu, & TUSEEEEN varma KRAMAR!! <3<3
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
:'(<3
#45 det fattade jag med!! menade såna här burar på ben med ett hus i där djuren kan gömma sig…

#18: Det gjorde kaninerna antagligen också!
#20: Är man uppfödare så borde man ha met vett i skallen, i synnerhet när risken är kännd.
#28: DU ska inte tala om för mig vad jag ska säga eller inte, detta är ett land där demokrati råder.
Men du tycker naturligtvis att Martinas tråd är "BRA" som gör flertalet medlemmar här upprörda..
#39: Ja, men nu är ju inte sajtvärden där…..och det märks!!!
Om en vuxen person brister i sina åtagande, så har fan-i-mig andra rätt att påpeka detta, "allt för att inte fler djur ska få sätta livet till i framtiden", och jag MARKERADE att det inte var kritik, utan "bara" en knäpp på näsan för bristande omdömme….
Kan ni inte ta en tillrättavisning, så borde ni gå och byta blöja!!
Anders Olsson
:'( herregud så hemskt. du får ta väll hand om dig!<3 och dina söta kaniner, bor du nära en skog?
:( hoppas att du hittar de :(

#49: Inte ens hälften så jobbigt som det kaninerna upplevde…

Kära lilla Anders, tänk om det hade kommit ett lodjur hem till dig och käkat upp alla dina kaniner? Liksom, det kan hända nästan alla, iallafall dem som har sina kaniner ute och bor på landet.
Det är ju rätt synd att ha sina kaniner inne om man har möjlighet att ha dem ute. Martina räknade nog inte med att det skulle komma rovdjur och ta hennes kaniner och skrämma slag på dem.
Jag har mina kaniner och marsvin (iaf på sommaren) ute och det har varit lodjur här, kanske nån km bort. Så då är jag en dålig djurägare då?
Är det någon skillnad om det är en hund eller ett rovdjur som dödar ens kaniner?! Det är ju lika hemskt ändå.

#52 Tror vi alla har fattat din poäng nu, så om du inte har något mer vettigt att säga kan du låta bli att läsa och skriva i denna tråd!
MVH

#53: Nää, du är INTE en dålig djurägare, men du har ett dåligt OMDÖMME, om du inte kan se faran i att ha djuren ute i ett lodjursstråk.
Fö. det du talar om kommer inte att hända i mitt fall.
Jag har informerat ALLA hundägare i trakten där jag har mina kaniner att "Om en lös hund passerar över min tomt när kaninerna är ute, så kommer hunden att avlivas.
Även kommunen är informerad om mitt ställningstagande till oansvariga hundägares plikt.
Kan tilägga att detta har accepterats av mina hundägande grannar också…
Usch så hemskt! Tusen tröstkramar till dig!

¤54: Ytterligare en som tror att den bestämmer över yttrandefriheten!!!

men snälla låt henne va!!!
tröst kramar till dig !! hoppas det fixar sig till slut <3

#55 Asså, ofta att det är lodjur nere i Skåne… Nej, jag har inget dåligt omdömme. Enda gångerna jag har haft problem med lösa hundar när jag var liten hade inga kaniner eller marsvin då.
Känns som du hackar på Martina, undrar hur du skulle känna dig om jag hackade på dig om det hände något hemskt med dina kaniner?

#59: NEJ, jag hackar inte på Martina!
Jag beklagade det inträffade i mitt inlägg #5: Men att hon borde veta bättre.*
Detta inlägg togs bort, och det är det som gör mig förbannad.
Sen har jag fått div frågor om vad det handlar om, och då försöker jag förklara min ståndpunkt om ägaransvar gentemot sina djur.
Jag har alltså INTE uttrykt mig negativt mot Martina som uppfödare eller djurhållare, bara en knäpp på näsan för oaksamhet…

Men Anders, vet du inte om att olyckor händer alla? Oavsett vad än man gör. Det har inget att oaktsamhet att göra. Martinas kaniner var bara på fel plats på fel tidpunkt, så är det bara…

#55 jag tvivlar starkt på att du har rätt att avliva en hund bara för att den paserar på din tomt!