Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 845 ggr
thexclub
0

klippa av öronen

är det möjligt att klippa av öronen på tre kaniner (5 veckor gamla?

Eller ja, klart det går, men är det möjligt för kaninerna att leva ett normalt liv och inte ens behöva åka till veterinären efteråt? Det jag tänkte var att enormt mycket blodkärl går i öronen, och jag vet att en del av örat/ett helt öra kan bitas av i bråk eller liknande, men båda öronen? ._.
Tror jag knappast, men tänkte bara kolla..

the vanity, it becomes insanity

thexclub
0

åh juste, jag ska SJÄLVKLART inte klippa av öronen på mina kaniner ;P

MarHai
0

Klart det går, men frågan är varför?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

thexclub
0

#3: "bekant" som hävdar att någon kom och klippte av öronen på tre av hennes ungar. Jag tror inte på det för fem öre, troligen sa hon så för att hon inte ville att jag skulle komma och titta på hennes kaniner (hon är ingen vidare ägare, har anmält henne redan men inget händer ju -.-)

men det fick mig att fundera ;P

MarHai
0

Hmm, det låter sjukt. Åk dit och kolla.
Hade det hänt så borde dom väl ha polisanmält.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

thexclub
0

kan inte, hon hävdade att alla ungar med avklippta öron rymde.
Med min uppfattning om henne skulle jag säga att hon bara släppt ut tre ungar för att hon inte skulle få sålt på alla, sen hittat på en historia för att "täcka" det hela. Har hänt förut, dock inte just om avklippta öron men om hennes kaniner/ andra stuffs.

Har förresten inte längre tillåtelse av henne att komentera/kolla hennes kaniner sen jag påpekade att två av dem satt i en hamsterbur som inte var laglig.
Ja, hon är helt rubbad. Hoppas bara att de kan ordna en inspektion där nån gång och sluta vara så sega.

Frida-L
0

En av kaninerna jag fött upp blev biten i örat två gånger så det hängde som en "slamsa" därför klippte de av den skadade delen av örat, nu ser det mkt bättre ut :)

[Wera]
0

Min systers kanin blev av med halva örat (hans bror bet av halva örat), vi lät det bara läka av sig själv utan att åka till veterinären ;S (elr det var mamma, vi var bort resta då det hände).

SaraA
0

Vad är det för fel på folk..

flisan93
0

Läskigt, hur kan man göra något sådant?:(

Såklart GÅR det klippa, men kaninen överlever nog inte…

[Zoie]
0

Trodde först att du skulle klippa av dina kaniner öronen!
amen usch, klippa av öronen om dom inte har något fel :/

[mahakr]
0

Stackars kaniner