"grymtande"
När man går ut till Zoie och när man ska klappa henne, eller lägga i hö i höbollen m.m så "grymtar"/"piper" hon. Hon har hållt på så ganska länge, varför? På en tävling i mars var det en kanin som lät så, sedan dess har hon börjat göra likadant, varför? Om man sätter handen ungefär 30 cm över henne piper hon också. Ibland om man lägger i mat i skålen attackerar hon mig också. Det är likadant i hagen. Men när man väl har burit upp henne och klappat henne är hon hur gosig som helst!
Revirbenägen skulle jag säga. Fia låter också så ibland, när man ska lyfta upp henne, och beter sig likadant. Hon skyddar sitt revir. Fast det är kanske inte därför hon piper.
Nowa brukar grymta så när jag sitter hos henne i hagen.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Så låter lillbrorsans kanin mot mig också.
Hon knorrar (som jag kallar det) och gör utfall mot min hand, eller hinken med mat, m.m.
Pelle däremot, han grymtar, vilket för mig är 2 helt olika ljud.
Knorrar gör de när de är arga, försvarar revir etc.
Medans grymtningar gör de när de är glada och liknande. =)
Kotten andas som hastigt som låter ganska högt som att hon typ är rädd ibland, och sen attakerar hon mig.
Tack för svaren! Hur ska man göra för att Zoie inte ska tro att jag försöker typ förstöra hennes revir eller ta det? jag vet inte riktigt vad jag ska skriva xD :)